Average service price

Get a Quote*
$ 2371
Interprovincial move average
28% less than market avg.
How did we get these costs?

Review summary

Write a Review
5
4
3
2
1
4.3
313 reviews

Your trust is our top concern, so businesses can't pay to alter or remove their reviews.

Reviews

Paul Whittaker
Mar 25, 2020
Long-distance move from Toronto, ON to Edmonton, AB

Seamless transition.

I wanted to provide positive feedback to you regarding my move from Toronto ON, to Edmonton, AB. In all, the transition was seamless. The teams were fast, efficient and extremely careful with my goods. When unpacking the boxes, I could really tell that care was taken. Even in severely inclement weather, they were able to make the delivery in a totally safe manner. Please pass on my sincerest thanks to the entire team. If I know anyone moving to/from Edmonton, I will be sure to refer them to Centennial Moving. All my very Best Regards!

Move size: 2 Bedroom Home Service cost: $2300

Official company response

Dear Paul, we are proud to have this great Customer Service team to tailor your moving needs to make you happy.

Emily Allen
May 29, 2020
Local move within Ontario

A huge fan.

Watching your team operate was nothing short of extraordinary. We were hesitant to go with movers but your team executed beautifully. I have been telling everyone I encounter that they need to go with Centennial. Your team was friendly, efficient, took incredible care of our belongings and were literally RUNNING up the stairs to get back to lifting more items. It was incredible. We are huge fans & will continue to sing your praises. I have so many friends who have had horrible experiences with other companies- our move felt like a total breeze. We felt relaxed enough to start unpacking while they were finishing the job. Please let me know how else I can promote your business. Happy to be a raving fan on your behalf!

Move size: 2 Bedroom Home Service cost: $1940

Official company response

Dear Emily, we are grateful for your positive review and your highest rating that you gave to us! Our team is happy to know that all your furniture and things arrived safely at the final destination. We hope to hear from you again and thank for your amazing feedback!

Smith Wilson
May 18, 2020
Long-distance move from Regina, SK to Toronto, ON

2 bedroom.

This is the 2nd time I've used Centennial for a move and they do an incredibly professional job every single time. They are fast, safe and take great care of my furniture & belongings. They are great at packing small delicate items and also move heavy furniture with ease. Came with a crew of 3 men. I can't begin to explain how easy they made it for me. I was so stressed & they had everything under control. They came on time, worked swiftly, had a great attitude and helped me problem solve. I can't thank them enough for their work and professionalism. I trust them with my stuff and will absolutely hire them again! Thank you!

Move size: 2 Bedroom Home Service cost: $2100

Official company response

Dear Smith, thank you for giving us this opportunity to make your relocation flawless. Your feedback is highly appreciated. We'll be more than glad to assist you again some time in future.

Smith Wilson
May 20, 2020
Long-distance move from Regina, SK to Toronto, ON

Trust in us.

This is the 2nd time I've used Centennial for a move and they do an incredibly professional job every single time. They are fast, safe and take great care of my furniture & belongings. They are great at packing small delicate items and also move heavy furniture with ease. Came with a crew of 3 men. I can't begin to explain how easy they made it for me. I was so stressed & they had everything under control. They came on time, worked swiftly, had a great attitude and helped me problem solve. I can't thank them enough for their work and professionalism. I trust them with my stuff and will absolutely hire them again! Thank you!

Move size: 2 Bedroom Home Service cost: $2100

Official company response

Dear Smith, thank you for giving us this opportunity to make your relocation flawless. Your feedback is highly appreciated. We'll be more than glad to assist you again some time in future.

Mark Jones
Jun 16, 2020
Local move within Toronto, ON

No hurdles.

Not my first cross country move but it was the first time I've had a move occur without problems. With moving there is always something that gets throw into the mix I feel. A fee that you didn't calculate or that wasn't mentioned. A change in starting or ending times. It's almost always been a hurdle to deal with most of the movers I've dealt with in the past. Judging by my experience I could have had enough with the moving experience. The move from Regina was organized to a tee. The drivers/movers had it all mapped out. I was told they would arrive nine days later in the late afternoon but they actually came in the morning on the scheduled move in. They gave a notice the night before so I would be available. I wish more moving companies were easy to deal with like these guys.

Move size: 1 Bedroom Home Service cost: $1850

Official company response

Dear Mark, the main task of the company is to make the customer's move process stress free and as pleasant as possible! We will be waiting to work for you again, in case of need! Thank you for spending your time to write us a positive review!

Da Eun Jin
Jun 21, 2020
Long-distance move from Milton, ON to Vancouver, BC

Very Unprofessional and Scammy.

Hired them to move my stuff in a self-storage from Ontario to Vancouver. They took advantage of the fact that I could not remember everything I had in my self-storage (Could not be there physically due to COVID-19) and either stole or neglected to pick up my very expensive framed art and few other stuff that was worth over 2 grand. According to a worker at the self-storage, the movers were extremely unprofessional and rude, yelling at the people who worked there and when I contacted them, they couldn't be bothered to provide quality customer service. Overall, I recommend you hire another moving company.. this one operates in a fishy and unprofessional manner.

Move size: Studio Service cost: $780

Official company response

Dear Diana, thank you for taking time and sharing your feedback. As we have already advised you, we picked up and delivered everything you have instructed us to. We have called and double-checked at the very day of loading. Accusing us of theft is unacceptable and can be subject to legal action. It is the customers' responsibility to provide the company with the moving list to be loaded if you can't be present and show the movers directly at the pickup place. We informed you that we don't provide disposal services, however, you didn't inform the storage employees about this and they blocked our truck until we clear the storage unit and dispose of the items that you didn't want us to move. We have been doing moving on a daily basis since 1995 and our movers are known as friendly and courteous. You can't blame the company on negligence when we followed all the instructions provided. We would like to extend our most sincere apologies that your move with us was less than perfect.

Gail Lesarge
Jul 08, 2020
Long-distance move from Peterborough, ON to Kamsack, SK

Move from ON to SK.

Very happy with my move, one-bedroom apt. and storage locker, from Peterborough ON to rural SK. Original estimate was $1800, I ended up paying $3800 due to 1. I underestimated the weight of my stuff, 2. taxes and fees, 3. change from 50c to 65c a pound, 4. weight of moving pads. So if you are on a limited budget, try to be very accurate listing items and get a full estimate including taxes and fees; make sure to allow for extra. Anyway, despite this I was VERY pleased with my move; the movers were conscientious, professional and efficient. I was told I would wait 14 days for my stuff to arrive, it actually came in one week, which was awesome. No hitches, it all worked out great. I would definitely use this company again.

Move size: 1 Bedroom Home Service cost: $3800

Official company response

Dear Gail, we certainly have a great team here in Centennial Moving, and it's always fantastic when our customers express their appreciation. We wish you all the best in your new home and hope you are settling comfortably in your new location.

Dave Nurse
Aug 02, 2020
Long-distance move from Ottawa, ON to Victoria, BC

Shockingly Poor Moving Company.

First of all, I don’t like writing bad reviews, but people need to know about our experience.

We moved from Ottawa to BC. We hired this company based in part, on positive reviews that I read online. Unfortunately our experience was far from good.

Positives: The sales agent, Xavier, was very responsive. The dispatch team were also professional.

While packing our belongings I placed labels with my contact info on every item.

The truck arrived on time and the crew loaded everything quickly.

Then things went south:

Our items were placed in storage for a few weeks. When the delivery trucks unloaded in BC, I noted several items missing. No problem I thought, since everything was properly labeled, our belongings would be easily located and forwarded.

I contacted Kian in the claims dept and provided him with a partial list (approx 20 ) of missing items. We were still in the process of unpacking and we didn’t know exactly what was missing. I included photographs of items that were too large to pack in boxes. Since everything was labeled with my contact info, I expected a quick search of the warehouse would locate all of these items.

Kian advised me they did not locate any items in their warehouse. Therefore, the items were never loaded on the truck. In essence, he was calling me a liar. He refused to consider the possibility that these items could be lost due to employee error. “We’ve been in business for many years. We don’t make mistakes.”

When I asked to speak to his supervisor, his response was, “That’s not going to happen.”

We lost over $20,000 in personal belonging. We received some compensation through our insurance, however many items had sentimental value and could not be replaced.

Again, $20,000 worth of electronics, tools, furniture, clothing, all packed and clearly labeled, simply disappeared.

I moved numerous times in my life and I have never experienced anything like this. This company accepts zero responsibility for their extremely poor service.

I’m sure there are more reputable companies out there.

Move size: 3 Bedroom Home Service cost: $8000

Official company response

Dear Dave, thank you so much for sharing the details of your move with us. We do apologize in case if were wrong in something, please accept our sincere apologies. After checking your request and move, we noticed that your items were in the garage over the year prior pick up was done. Our drivers who signed the contract with you on pick up and delivery told us that both times you didn't go over the list of items with them to check if all of your goods were taken and delivered or not. As well you first mentioned that you're missing several items even prior unpacking 90% of your items. There's a possibility that these items are lost, but not with us, they might have been left in that garage or somewhere else. You couldn't supply us with the tag numbers of the missing items in the contract as they weren't there, means never taken by us. "We've been in business for many years. We don't make mistakes." - this is a bit exaggerated expression you used. Kian meant to say doing inventory is the most important part of moving as we are responsible for items loaded and delivered. It is not possible that any of our foremen missed 20 items to tag/label and indicate in the contract. This is why before signing the contact we ask every customer to make sure everything is loaded and nothing stays behind. Nobody was calling you a liar, Dave. When you asked for the supervisor, you weren't told "That's not going to happen". Kian said he was the primary person in Claims Department to handle cases like yours. Nevertheless we will still continue search from our side in case if we might find something. As well the Claims Department is already working on this case with you to resolve everything and find the possible location of the items. Please contact us back anytime you need any help with anything! We're always here to help our customers!

Jan Rauthier
Sep 03, 2020
Long-distance move from Regina, SK to Toronto, ON

This place Is it.

My husband is very hard to please and he was so overwhelmed by the service with Centennial Moving that I had to write a review. We have had our fair share of moving companies. Since 2015 we have moved ourselves and our parents four times. With our downsizing we needed a storage place and my husband assumed that Centennial would be typical. Not so. If you're looking for a trustworthy, professional, hard-working, friendly team that will keep your items safe while free storage rates then look no further. This place is it.

Move size: 3 Bedroom Home Service cost: $3200

Official company response

Dear Jan, we are grateful for your positive review and your highest rating that you gave to us! Our team is happy to know that all your furniture and things arrived safely at the final destination. We hope to hear from you again and thank for your amazing feedback!

Blair Legge
Aug 16, 2020
Long-distance move from Alberta to Newfoundland and Labrador

Rogue Movers.

The Canadian Association of Movers gives a consumer alert on their website regarding moving fraud and scams (https://www.mover.net/planning-a-move/consumer-alerts). This fits my experience with Centennial moving 100%.

This company is 100% not legit and they know it. The addresses listed on their website are fake. They pretend to be out of Moncton with their address and phone number. I had family go to their location to check and there is no such business at their claimed location. When you confront them about this they will tell you that they moved to Ontario but good luck getting a real address out of them.

Take their quote and throw it out the window. It will double at their first chance to "weigh" you items. I weighed everything I had up front. I knew that I had approximately 800 lbs of goods. They told me that there was over 1600 lbs of my items on their truck.

Long story short, I told them to return everything so I could go with a mover that has recommendations from friends and family. My down payment is lost but I am happy to have my items back as I am sure that they would have kept trying to up my fees as they moved my items across Canada.

Please please please do not pay attention to the positive reviews. Almost all of them are totally fake. Read the absolute horror story reviews and consider if this is a mover you want to use.

TOTALLY DISHONEST COMPANY. THIS IS A SCAM!!

Move size: Partial Move Service cost: $7000

Official company response

Dear Blair, Thank you for taking time out of your busy schedule to share your grievances on how our services do not meet up with your expectations. We have never been in consumer alert with CAM since 1995. The address on the website is our billing address. Yes, we operate from Toronto as we have more possibilities to cover the whole country from Center rather than East. We have facilities in Toronto, Calgary and Vancouver. Everyone can google our company for addresses of our facilities depending on their location and visit if needed.

We informed you the way we determine the weight - by scaling the truck on full platform truck scale - before and after loading. We provide scale tickets. As well, we offered you the option to do the rescale in front of you to prove the weight. Unfortunately, you refused that option and asked to return the items back to you that we did and refunded you the difference for local move.

In the moving industry, it will be nearly impossible with the amount of moves we do per month to have no complaints. We can't satisfy every customers' requests but the reputation we gained is a result of hard work of every employee in the company throughout decades being in this business.

We would like to apologize we couldn't meet your expectations. Whilst an apology will regrettably not alter the outcome of your experience on this case, we do extend it with sincerity.

Lori Pelletier
Nov 11, 2020
Long-distance move from Scarborough, ON to Surrey, BC

Extremely Misleading

Toronto to Surrey move would have cost $1510 for 1 bedroom apartment, but the office manager Warren gave me $100 off and an apology for Xavier the sales rep misleading me and blaming the additional weeks of delay on me. I also received an additional $72 off for paying cash and agreeing to no receipt.

When my property finally arrived after 5 weeks from date of pickup, a large mirror was broken, a box is missing, items that were sealed for security purposes had been opened and they put a desk drawer into a dresser drawer and I had to break down the desk drawer while it was stuck inside the dresser drawer to get it out..

I do not recommend Centennial unless you do not care about your belongings or the time at which they arrive.

Move size: 1 Bedroom Home Service cost: $1340

Thumbnail photo by Lori Pelletier of Centennial Moving
H T
Nov 12, 2020
Long-distance move from Toronto, ON to Vancouver, BC

Unpleasant experience

Very unpleasant long-distance move from Toronto to Vancouver this summer. 0 stars. Please read before choosing this company.

Pick-up was smooth but delivery was a disaster!

- gave little delivery notice (on a long weekend) and the alternative to charge extra for storage and redelivery fees

- first delivery: 15 of 25 items missing, mover Costa did not offer any explanation and wanted me to sign the receipt

- after multiple phone conversations and emails, located 14 items in their warehouse and 1 item delivered to another customer on the same date, scheduled for redelivery on a sunday

- company replied that Costa was the only staff handling jobs in Vancouver; logically, he was likely responsible for delivery errors

- second delivery: unexpected knock on my door one day ahead (saturday) without confirmation by Costa again; company's response was Costa explained to Dispatch who was 'too busy' on a weekend to confirm with the customer so they came anyway

- Costa did not offer any explanation or apologies for the error, dropped 15 items OUTSIDE of my home on a wet ground, refused to discuss and drove away in the middle of a conversation

- Rex and Kian from customer service/claims offered blanket statement replies that it was bad luck and errors happen - even if it was 60% of items missing

- used pandemic and employee stress as an excuse

- no response after escalating to senior management Warren and Yurii

- no compensation for errors and customer inconvenience

- many boxes and items were in poor condition, a reflection of lack of care during the move

- poor communication: long holds on phone that leads to full voicemails (cannot leave message), slow response to email

In my opinion, centennial moving is an extremely unprofessional company that tolerates multiple employee errors and misbehaviours with no accountability. Recommend avoiding at all costs or risk being treated like this.

Move size: 1 Bedroom Home Service cost: $1500

Thumbnail photo by H T of Centennial Moving
Hoda Rashedi
Nov 13, 2020
Long-distance move from Calgary, AB to Vancouver, BC

Broken Shelf and drawer without any payment

We have moved from Calgary, AB to Vancouver, BC. First of all, they put us on a vague time-frame. We needed to book an elevator and we were stressed out because they said, we will be there anytime this day.

Apart from poor scheduling, they delivered our stuff broken, especially our shelf and drawer (worth 200$) were completely out of order due to their poor wrapping job. They never accept the responsibility and told us we will give you 60$ but you need to promise that you don't mention it in reviews!!!!!

Move size: 2 Bedroom Home Service cost: $3200

Official company response

Dear Hoda, We are terribly sorry for the unpleasant experience you had with us. Whilst an apology will regrettably not alter the outcome of your experience on this case, we do extend it with sincerity. We always give a time frame for pick up in 2 days in advance, so you could book the elevator exactly for the time frame given, we're sorry if something was not clear in the confirmation e-mail. We always handle each item with great care and wrap it and put it on the truck the way it won't get damaged. Some items are made from particle wood, for example like IKEA and these type of items might break or crack even with slightest change in temperature or atmospheric pressure while truck is on the move and it constantly changes. We're really sorry for what happened and offered you a compensation based on your coverage plan with us. Your plan compensates for the weight of items, not their value and we offered you all 3 plans prior Booking Agreement, this information was always open and disclosed 2-3 times prior the booking, with direct links to the website. We increased the compensation despite your claimed items didn't even reach the deductible amount of 300$ which we have on each coverage plan and hoped to close the case on a friendly manner, not because we didn't want to take responsibility. In case of any questions, please contact our Claims Department for further actions.

Mostafa Ali
Nov 15, 2020
Long-distance move from Edmonton, AB to Montreal, QC

Dishonest weighing

I used them to move my stuff from AB to QC. After picking up my stuff they claimed they went to a scale and my stuff weighs 3200 lb. They didn't know that I weighed my stuff myself and they are 2400 lb. When I asked them about the ticket scale they alleged that the scaling facility doesn't provide tickets due to COVID-19 situation. I called the facility myself and it turns out this a straight lie.

After many rounds of negotiations, they offered to scale my stuff in front me but on condition that they will charge me more if the second scale within 10% of their value. When we re-weighed the stuff it turns out exactly as I expected (to put in $ value, they were about to charge me $800 more than they should).

They didn't apologize or even provide any reasonable explanation of how their weight was 800lb more than the actual value.

Save yourself the hassle, and look for an honest company.

Move size: 2 Bedroom Home Service cost: $2800

Official company response

Dear Mostafa, we are terribly sorry for the unpleasant experience you had with us. Whilst an apology will regrettably not alter the outcome of your experience on this case, we do extend it with sincerity. We are always using MTO scaling facilities and since the outbreak of pandemic started, they don't allow us inside of the facility, their staff weight the truck and the results are showed on the screen of the scale, that's why we provide them with our letterhead where they imprint the results and pass back to our driver. And that letterhead we scan and send to you when the scaling ticket is requested. We always advise the rescale option in case if don't agree and in case if they weight is more or less than 10% of our value, we always adjust the final payment based on it, without keeping your extra payment. We're sorry for any inconvenience that might caused you, but you paid for the correct amount and the items were delivered in a good shape and on time.

Carmen Vinci
Jul 28, 2021
Long-distance move from Toronto, ON to Shediac, NB

Move from Toronto to Shediac, NB

Excellent service: in Toronto, my daughter raved about how friendly & helpful the movers were. In Shediac, they arrived on time, and were very friendly and efficient in moving my daughter’s furniture into our shed. Our contact person, Dave Bronski, was wonderful-it was a pleasure dealing with him. Great company! Will certainly retain them again for any future moves!

Move size: 1 Bedroom Home Service cost: $1600

Official company response

Dear Carmen, our company values your time for writing this feedback. All the team is working hard for 100% satisfaction of the customers. In this concern, we are happy when we receive these kinds of positive reviews. Thank You for highly appreciating us!

Beverly Ledrew
Aug 05, 2021
Long-distance move from Chilliwack, BC to Digby, NS

STILL WAITING FOR DELIVERY OF OUR FURNITURE...

Do NOT deal with Centennial Moving!!!

When we signed up (in good faith!) with Centennial Moving back in June, their employee Luke (who recently left this moving company) told us "it can take up to 21 business days to receive your belongings." The 2 men arrived June 26th in Chilliwack, BC. I asked 1 of them what the chances were we'd received our items earlier than 21 business days?" He replied "You will NEVER receive your furniture in 21 business days!" My husband and I were shocked to say the least! Still, we remained hopeful that Centennial will stick to what they said. But no. So here we wait, as the latest update, after OUR numerous calls and emails, is END OF AUGUST!!! Warren, the so-called supervisor, told us our load missed the Toronto "cutoff date" of the 15th of the month by 4 days, therefore our load now sits in a Toronto warehouse, as they only have 1 truck a month to the east coast. They blamed the heat wave, they blamed a lack of manpower, the list goes on. This is what they do for a living! They're generic response to a bad review goes like this --- "We are terribly sorry for the unpleasant experience you had with us. Whilst an apology will regrettably not alter the outcome of your experience on this case, we do extend it with sincerity." Pathetic continuous copy & paste! THEY DON'T CARE ONE BIT!

This is an absolutely horrible lack of professionalism! We're both seniors, living in a home with no furniture, except for what we had to go out and purchase in the meantime (a bed, after sleeping weeks on an air mattress) What should have been a happy move to Nova Scotia to retire has turned into a nightmare! Please everyone, DO YOUR RESEARCH THOROUGHLY! We thought we did, and look where it got us. We didn't pick the least expensive mover nor the most expensive, but in hindsight, we would NEVER have chosen Centennial Moving... BEWARE!!!

Move size: 3 Bedroom Home Service cost: $11000

Thumbnail photo by Beverly Ledrew of Centennial Moving Second thumbnail photo by Beverly Ledrew of Centennial Moving
Raya Pomelkova
Oct 23, 2021
Long-distance move from Toronto, ON to Halifax, NS

Long distance moving done right!

Excellent services for long distance moving! I moved from Toronto to Halifax, and the moving crews on both sides were friendly and diligent. Nothing went missing or was broken.

The customer rep could've been more transparent about the timelines though. it took a whole month for my things to arrive. Keep that in mind and pack wrll and you'll be in good hands.

Move size: Studio Service cost: $1540

Official company response

Dear Raya, we certainly have a great team here in Centennial Moving, and it's always fantastic when our customers express their appreciation. We wish you all the best in your new home and hope you are settling comfortably in your new location.

Adam Clark
Oct 18, 2021
Long-distance move from Estevan, SK to Mississauga, ON

Sized well

The crew was fabulous - can't say enough good things about them. It was not an easy move and required a lot of planning. They were incredibly helpful and professional. They worked straight through and were willing to help with any matter - big or small. It was the most fun I've ever had moving! In particular, the head mover was incredibly helpful, with a real can-do attitude. Zero complaints - he just got on with it even when things were proving difficult (with the access at delivery). He found a solution and made it work. I was so grateful to him. The best thing for me was the way the office was on top of what was happening and making recommendations on how to handle the move. If they hadn't suggested having 3 instead of 2 movers to deliver we may not have been able to complete the move.

Move size: 3 Bedroom Home Service cost: $3550

Official company response

Dear Adam, our Team wants to thank you for your amazing review. We understand that to find a good moving team is not an easy task, and not every company you can trust to process your move. For this purpose, Centennial Moving is here to let you make the best choice according to the budget, period and other moving conditions. We hope that you will use our services for your future needs.

William Smith
Oct 28, 2021
Local move within Ontario

Look you up

I wanted to send you a testimonial, about how happy we were. However, now that our furniture has arrived and the house is coming together, I feel even more compelled to let you know how we feel about it. We felt very comfortable with you and appreciated your professionalism. When crew arrived on the first day we saw how they worked as a team, took care of our items and were very good at what they did. We were very impressed and after moving around for the last 12 years, that was hard to do..... The packing job was done very well, on time and with no problems. Less than two weeks later the container arrived at our door, not one box was torn or opened and not one item was damaged. Nothing is missing, all the furniture is back together. We are very appreciative of your crew's hard work and dedication. Please know I will let everyone we know to look you up when they are ready to move..... Thank you again for everything

Move size: 3 Bedroom Home Service cost: $4320

Official company response

Dear William, our Team wants to thank you for your amazing review. We understand that to find a good moving team is not an easy task, and not every company you can trust to process your move. For this purpose, Centennial Moving is here to let you make the best choice according to the budget, period and other moving conditions. We hope that you will use our services for your future needs.

Kim Millama Arsenio
Feb 12, 2021
Long-distance move from Regina, SK to Kelowna, BC

Moved from Regina to Kelowna

We had to move last April 2020 from Regina,SK Canada to Kelowna, BC and I saw this company online so I just tried there service. It was a nice/good experience but I did not rate as excellent because I kind of feel that it could have been a bit cheaper than what we were charged but overall it’s all good :)

Move size: 1 Bedroom Home Service cost: $1400

Thumbnail photo by Kim Millama Arsenio of Centennial Moving
Official company response

Dear Kim, our Team wants to thank you for your amazing review. We understand that to find a good moving team is not an easy task, and not every company you can trust to process your move. For this purpose, Centennial Moving is here to let you make the best choice according to the budget, period and other moving conditions. We hope that you will use our services for your future needs.

Gino Anania
Jan 17, 2021
Long-distance move from Winnipeg, MB to Vancouver, BC

I left extremely happy overall

Centennial Moving was extremely helpful from the get go. From Xavier helping with the paperwork and time frame of when everything will get there, to Alex and the movers hauling everything in and keeping every item safe.

The price you get is exceptional. Moving from Winnipeg to Vancouver was initially a thought of too much money but it was perfect for what we paid and brought out.

I will definitely use this company again in the future.

*IF YOU ARE USING THE COMPANY (any moving company for that example) HAVE AN OPEN SCHEDULE. Understand that no date is guaranteed but for our move it worked perfectly.

Move size: Partial Move Service cost: $1000

Official company response

The main task of the company is to make the customer's move process stress free and as pleasant as possible! We will be waiting to work for you again, in case of need! Thank you for spending your time to write us a positive review!

Melissa Wilson
Jan 18, 2021
Long-distance move from Calgary, AB to Vaughan, ON

Highly recommend

My daughter needed to move her bedroom furniture from Calgary to Vaughan. From my first contact with Centennial Moving Co., they were professional, gave a clear estimate, and followed up to confirm all arrangements. On moving days they were right on time, (very aware of covid restrictions), plastic wrapped the furniture, and disassembled a huge king sized bed. They made the delivery on Calgary 10 days later and moved the furniture and reassembled it at the new apartment. I highly recommended Centennial Moving for their reasonable prices, follow up, and on-time careful movers. They made the move a great experience.

Move size: Studio Service cost: $2350

Official company response

Dear Melissa, we are happy to read that you enjoyed your moving experience with us. We hope that you will hire us for your future move. We work a lot to enhance our professional skills and we are glad that you appreciated our work.

Mark Knoess
Jan 20, 2021
Long-distance move from Toronto, ON to West Kelowna, BC

Excellent service!

We recently moved from Toronto to Kelowna, BC using Centennial. From pick up date to the delivery night, we were impressed beyond expectations. We had organized our belongings as best we could in Toronto in order to accommodate the mover’s needs, then were pleased to watch as boxes were double-checked to ensure they were securely taped. All items were diligently inventoried by the movers and items that needed extra protection were wrapped with moving blankets, then taped to keep the blankets secure. We hadn’t even thought to wrap our Chrome dining chairs - they wrapped those too. Once the initial truck was loaded, we were told because of the cross-country move, the delivery could take up to 4 weeks, possibly longer, as they had to fill the 70’ moving truck before sending it West. We understood and started our drive the next morning.

We arrived in West Kelowna and received an email that our belongings were to be delivered within 2 days. Much shorter wait than the 4 weeks previously estimated! When the movers arrived to the house, we were surprised to see one of the same fellows that packed us up in Toronto! They laid protective carpets from the front door right into the front room, where we were storing everything. We watched as they unloaded the moving truck with care and diligence, asking each time they entered with the items where we wanted it put. A final inventory check was performed, all was delivered and everything was in great condition. Our quote was relatively the same as the final bill, only fluctuated slightly because the final weight was slightly above the original estimate.

Overall, we were extremely pleased with Centennial Movers and recommended them highly. Great job!

Move size: 1 Bedroom Home Service cost: $1735

Official company response

Dear Mark, our Team wants to thank you for your amazing review. We understand that to find a good moving team is not an easy task, and not every company you can trust to process your move. For this purpose, Centennial Moving is here to let you make the best choice according to the budget, period and other moving conditions. We hope that you will use our services for your future needs.

Winnie Ngo
Mar 16, 2021
Long-distance move from Saskatoon, SK to Coquitlam, BC

Poor customer service at the beginning. Right at sales coordiy

I was looking for a moving service from SK to BC. I was quoted by one of the so-called senior sales coordinator. Once I came to processing booking stage, he suddenly increase the price by almost 10 cents/lb. And his way of communicationwas rude enough to push customer away. I was totally disappointed on this company. You have such a wonderful name but bad experience towards customers.

Move size: 2 Bedroom Home Service cost: $1400

Official company response

Dear Winnie, we are terribly sorry for the unpleasant experience you had with us. Whilst an apology will regrettably not alter the outcome of your experience on this case, we do extend it with sincerity. We're sorry if one of our experts was rude to you, unfortunately you're not booked with us and we can't check the correspondence you're referring to.

Julian Peterson
Mar 22, 2021
Local move from Peterborough, ON to Toronto, ON

Easy Experience

I moved interstate from Peterborough to Toronto with Centennial movers. I had heard so many horror stories from friends of all their worldly possessions going missing on the journey from province to province. It was a good decision. The movers arrived on the day with a truck with all necessary equipment, which made me feel very secure. The staff were all in uniform and were professional from start to finish. Exactly the same thing happened at my new home in Toronto and all my things were unwrapped and put in position in my new home which was on a very hilly driveway with a lot of stairs. Not a single murmur from the men and about the stairs. They all had smiles on their faces for the whole day. It was a very easy experience and I am a very happy customer!

Move size: 3 Bedroom Home Service cost: $1020

Official company response

Dear Julian, our Team wants to thank you for your amazing review. We understand that to find a good moving team is not an easy task, and not every company you can trust to process your move. For this purpose, Centennial Moving is here to let you make the best choice according to the budget, period and other moving conditions. We hope that you will use our services for your future needs.

Not showing 275 filtered reviews.
Last updated on 2026-07-28.

These reviews are the subjective opinions of MoveAdvisor members and not of MoveAdvisor itself.

About Centennial Moving

4.3 from 313 reviews · Markham, ON movers

Markham,Ontario Map
Explore more Ontario movers
See more moving companies in Markham, ON

Centennial Moving has registered their account, so they will be able to see and respond to your reviews publicly.

Their address is 500 Esna Park Dr, UNIT 11, Markham, ON, L3R 1H5, but movers usually cover a much larger area.

Company Notes

With our successful experience and highly trained staff, Centennial Moving Company stands as one of the market leaders when it comes to corporate relocations. We offer valuable service in terms of both cost and time.

Photos from reviews

See 5 photos

Licenses & Certificates for Centennial Moving

Before hiring a moving company like Centennial Moving you should generally make sure you are dealing with a legitimately registered business. Some moving companies are incorporated in a specific province or territory and others are federally incorporated.

You can lookup federal corporations by name in the Corporations Canada online database.

When looking to hire a moving company from Ontario, you may want to lookup your company in the provincial register: Business name registration, Ontario.

Canadian moving companies that perform deliveries to USA or prick up customers from USA, should have a valid DOT number to operate legally.

US D.O.T.: 731867339
(US Department of Transportation)

Generally, all businesses have to register in the province or territory in which they do business.

You can get a free moving quote from registered movers with our moving cost estimation tool here.

What is Centennial Moving cost for interprovincial moves?

From 448 reviews of people moving long ditance, we concluded that the market average costs are around $3313 when moving long-distance.

For Centennial Moving, we estimate that their average long-distance moving costs will be around $2371, based on 219 long distance moving reviews.

This could mean that long-distance moving services costs of Centennial Moving for moving between states is cheaper with about 28% from the market average.

Note that these long-distance moving prices vary from the prices you will get if you contact the company, since these costs are extracted solely from reviews data and not the moving company. In addition, move prices can vary greatly because of factors like shipment size and distance between locations as well as supplemental services like packing and assembly. This is why you should compare competing moving quotes from licensed movers with our tool here.

Average service costs information

We generate average normalized moving cost based on information submitted by people who have reviewed Centennial Moving. Take note that these prices may vary from the prices you will get if you contact the company, since these costs are based on reviews data and not the movers themselves. Please note that move prices can vary greatly based on factors like home size and distance between locations as well as supplemental services like packing and assembly.

The market averages are generated from reviews on our review sites from the last 3 years. To get more precise moving quotes, please consider using our moving estimator.

Community testimonials, ratings and consumer reports on Centennial Moving - a professional company located in 500 Esna Park Dr, UNIT 11, Markham, ON, L3R 1H5. Discover Markham, Ontario moving companies.

*MoveAdvisor may not be affiliated with Centennial Moving and the estimates may be provided from other professional movers in our network.

Do you need help with your upcoming move? Call now (800) 989-8833 (800) 989-8833
Get a free quote and moving consultation. We are available 24/7.
Find Movers
Quote by Phone
Get a Quote
Click to call (800) 989-8833*

*At MoveAdvisor we will connect you with a professional moving company. Please note that we may not be affiliated with Centennial Moving and you may be speaking with another licensed provider.

Best movers nearby