Average service price

Get a Quote*
$ 3227
Interstate move average
34% less than market avg.
$ 2013
Local move average
24% less than market avg.
How did we get these costs?

Review summary

Write a Review
5
4
3
2
1
3.0
101 reviews

Your trust is our top concern, so businesses can't pay to alter or remove their reviews.

All reviews

Saeed Tabrizi
Oct 31, 2018
Local move from Cleveland, VA to Vienna, VA

Fraud fraud fraud.

I hired this company for moving my stuff.As soon as they receive your deposit they will be disappear and never respond to any phone.After you have a two option first give up your deposit money or except any day they choose to move your stuff avoid avoid avoid this company.They stole my money $2079 .Make sure I have everything on writing and don’t trust the verbal conversation.

Move size: 3 Bedroom Home Service cost: $10500

Official company response

Hello Saeed,
This is your 3rd negative review on this 1 website. It is not fair that a single customer can post multiple negative reviews. We've had this issue before and that is why we are flagged on our homepage. You contracted us to move your household on very short notice. Within 2 days of your pick up you decided to cancel and go with another company. When a customer reserves their move last minute it is our job to scramble and ensure we arrive on the dates requested prepared to complete your move. At this point we had everything set up and a truck in route to you with a lot of space reserved. You did have a large move. Our General Manager reached out to you immediately after you told customer service you wished to cancel. You never gave us an opportunity to resolve your issues and you hung up on our GM. Since that date you have posted multiple complaints online, disputed charges, etc.. Now 2 months later you are calling back because your bank did not authorize the dispute in your favor. We in fact did offer you a resolution after you slandered us online and didn't give us a chance to rectify your issues. The refund offer was larger than $200.00. You decided to decline the offer. It's unfortunate we couldn't come to a resolution and we're sorry your so disappointed.
- United Relocation.

Holly
Nov 01, 2018
Long-distance move from Everett, WA to Hobart, IN

Washington to Indiana.

I initially spoke with Thomas. He completely walked me through the entire steps of how my moving will be and went step by step over my inventory with me. I did however forget a few items , but I got the chance to add everything before the movers arrived. On the day of my move, I had everything loaded on to the truck and they began my move to Indiana. I wasn’t ready for my things for a few weeks after picking it up so they allowed me to use a first available date so my items wouldn’t arrive before I did. That helped me out so much and I got the chance to get my house ready for me and my items. I am very pleased by how everyone was willing to work with me around my situation. If anyone ever asked me, I would always recommend United relocation!

Move size: 3 Bedroom Home Service cost: $7350

Official company response

Thank you for posting Holly! We're glad to have been of assistance. You were upfront with your schedule and specific needs. Knowing all of that information helped us plan accordingly to ensure a smooth transition for you! We're so happy everything worked out well.
Please call us if you need anything going forward.
Best,
-United Relocation Team.

Carolyn Firestine
Nov 01, 2018
Local move from Portland, IN to Fort Wayne, IN

My move from Oregon to Indiana.

I moved from Organ to Indiana for a job. All the quotes I received from other companies were very expensive, United Relocation was able to give me the best quote based on my list of items. The price did go up some during my pick up, but I did forget a few items for my list. Overall my move was a good experience. Word of advice to the public, as long as your honest and thorough about your items you should have no issues with your move.

Move size: 3 Bedroom Home Service cost: $7500

Official company response

Thanks you for the positive feedback Carolyn! We appreciate you being understanding and giving us the opportunity to move your household items. Please call us if you need anything further.
Best Regards,
-United Relocation Team.

Mark Appleyard
Sep 28, 2018
Local move from Rockville, MD to Baltimore, MD

Mark.

After dozens and dozens of calls I finally caved in and used United Relocation only because they were so persistent and I was crunched for time to get this move in order. It was a pretty small move 2b 2b across the state but even so I can say that they were very accommodating to my needs and were extremely thorough during the whole process. The movers arrived on-time and were very friendly and extremely thorough. Everything was packed with extra bubble wrap as I had requested and even though I did add a few extra items at the end I wasn't penalized to heavy for it. The entire delivery process took 2 days to arrive to the drop off location. It happened to be the same group of guys as pick-up so it made things very smooth and comfortable from the start. They helped my wife put things back in the spots that were needed and nothing was broken or damaged during transit. My quote was higher in the end but that's because I had added some extra items on at the end, so that was to be expected. Overall it was a good experience and I would use them again.

Move size: 2 Bedroom Home Service cost: $1200

Official company response

Mark,
Thank you so much for the review and feedback. It's good to hear when a customer appreciates the service and would recommend us to friends and family.
Best to you and your family,
-United Relocation Team.

Ashley
Sep 28, 2018
Local move from Atlanta, GA to Columbus, GA

Ashley.

Me and my husband had gotten dozens of calls from companies in such a short span we really just got fed up and picked the one that was middle of the line in terms of price. I have to say I was pleasantly surprised. They were informative about the pre-move and what to expect. The day of the move, there was a small delay with the truck arriving but that's to be expected with these circumstances. The guys were very friendly and cautious with our belongings. The entire move took 4 days with a short stop in between. We were called by our rep to inform us of this delay which I really appreciated. The day of move in was a little hectic, the delivery guys were different then the first but was ok as they were just as friendly and hardworking. They helped us position our items back in the necessary spots and were very careful with the breakable items. For such a short last minute move, I was pleasantly surprised with the service and price that we payed.

Move size: 2 Bedroom Home Service cost: $1800

Official company response

Thanks for the opportunity to move your household and prove to you a good experience. It can certainly be stressful and overwhelming selecting the right mover. We are glad it was us and we didn't let you down! Part of a successful move is working together and keeping an open line of communication throughout the transit. We sincerely appreciate the positive feedback!
-United Relocation Team.

Risa
Oct 04, 2018
Local move within California

Very Dishonest Company.

United Relocation offered me $500 refund so I would not write this honest, true review and I refused because I wanted to warn people of how terrible my experience was with them.

I have a two year old and we were moving across the country so I thought hiring a moving company would be best- not if you're hiring this company.

They tell you your move will occur in a two day window. At no point did they warn me this could change. They pushed our move TWO days which caused us to incur over $1500 in costs because of this, largely due to losing our deposit because we couldn't vacate our apartment on time. They informed us of this about 24 hours before our first potential moving day which meant I had packed our entire apartment, sold things like our bed, etc. Had I known this was going to happen I would have preferred to rent a U-Haul and drive it myself but at this point they said I couldn't get my deposit back so I was trapped.

In addition they overcharged me for our move and refused to refund my money as they promised. Like all moving companies, they ask you to provide them an inventory of your move. I provided the inventory and they assured me multiple times the quote was "worst case scenario" and everything would be weighed and measured after pick-up. They did not weigh or measure our things but instead they kept the entire amount we paid when I was told by numerous employees there the cost would be adjusted after our things were picked up. They never made any adjustments. Not only that, the quality assurance representative told me I would not be charged for a couch that added $700 to our quotation. When I asked him via text message if I would be charged if I sold the couch since our move was delayed he said I would not be charged for anything they did not pick-up. They kept that $700 and would only refund me the $500 if I signed something that legally prevented me from reporting them to BBB and writing reviews like this one.

In addition to the above which cost us many thousands of dollars. Their customer service is TERRIBLE. I spent hours and hours of my life over the week before our move and several weeks after on the phone with people who promised me credits and price adjustments. I was promised managers would call me back. They never did. They made it impossible for me to get answers and most importantly collected our full quoted amount for our move, meanwhile promising me there would be price adjustments after the move was weighed or measured. After they collected our things they told me they wouldn't refund my money because I paid the movers the full amount (which is what they told me to do).

Their business practices are so shady and sneaky and I hope you read this review and choose a better company. They by far the worst business I have every worked with. I can't understand how they can get away with operating in this way.

I haven't been able to examine all of our things yet, as they were delivered to storage so I can't even tell how that went. I am afraid to look.

Find another moving company. These guys will take advantage of you and lie to you to make the company more money.

Move size: 1 Bedroom Home Service cost: $4000

Official company response

Risa,
We're sincerely sorry you were unhappy with the moving service provided. We try to set each customer up with the appropriate expectations so there are no surprises during your move. We also gave you our 24 hour customer service number so you can reach us if there are any issues or anything you feel uncomfortable about. We never received a call from you the day of pick up stating any price discrepancies or stating something wasn't going as expected. It's more difficult to fix issues after you signed the estimate at pick up, but we did offer a resolution including compensation for the frustration this move caused you. We are not obligated to refund whatsoever but of course if a customer is displeased or unsatisfied with services provided we will do everything possible, within reason, to come to a resolution. By going out of our way to offer you a large refund of $500.00 all we asked of you was to not post any negative reviews online which we feel is fair. It's unfortunate we could not come to an agreement.
Please call our customer service department if you need anything going forward.
Best,
-United Relocation.

Litisha Benson
Mar 14, 2019
Long-distance move from Yuma, AZ to Pulaski, TN

United Relocation.

Update: I still have yet to get my money back from this company. My furniture is still in storage. No check has been issued for all my damaged furniture that was mostly brand new with tags. Thank God I took pics before they started moving. My son was also recording so we have great pics. I also have the the main mover in charge in a pic that charged me over 10,000+ more dollars. He only took the legs of all my tables and counted each individual leg as more inventory. As you can see, not one reply on here from the company. Where’s Alison@unitedrelocation.net or Camron (561)503-2511? If anyone wants to sue this company, I’m all in. Please email me. They don’t even try to correct their mistakes. This is a scam and they deserve to be in jail. This has completely damaged my life and caused so much stress. I haven’t slept in my bed or wore any of my clothes since August. Basically the things my son and I fit into the car is how we have been living. Let’s see if United Relocation has a response!

Move size: 3 Bedroom Home Service cost: $2800

Thumbnail photo by Litisha Benson of United Relocation LLC Second thumbnail photo by Litisha Benson of United Relocation LLC
Katie Rebecca Jones
Dec 14, 2017
Long-distance move from Fort Worth, TX to Portland, OR

United Relocation Texas to Oregon.

I recently moved from my hometown of Fort Worth, Texas to the outskirts of Portland, Oregon for a new job. United Relocation came highly recommended from a close friend who moved to the Miami area last summer. They were efficient in every way, cost savvy (even for a young, single adult), and always easy to get in touch with. Moving is my least favorite thing, so to have someone take care of everything - even those overwhelming details - was a huge relief.

Move size: 1 Bedroom Home Service cost: $2800

Brian David
Jan 04, 2018
Long-distance move from New Orleans, LA to Deerfield Beach, FL

Move with United.

I got in touch with these guys after days of looking and I was so stressed out I ended up pulling the trigger with them because they were really thorough and they didn’t waste my time or theirs with scams and BS that other people seemed to be throwing at me. It was a little expensive but I moved a lot of stuff. A 2 bedroom home, a home office and my car. So with that being said the price was still better than most places I talked to. I had some minor damages, nothing that wasn’t easily fixable and they made sure I was quickly compensated. Their customer service team was also very helpful throughout the process. I haven’t seen such warm folks working anywhere in a long time.

Move size: 3 Bedroom Home Service cost: $3400

Regina Freebold
Jan 08, 2018
Long-distance move from Alabama to Florida

Had to move for work.

When I needed to relocate from Alabama to Florida for work, I didn’t know where to start. I heard about United from a friend that had used them before. They made it easy from beginning to end. I booked my move with Mike Starr. He took the time to go through everything I needed moved, worked with my budget, and was available for any questions I had. The movers were a little late, but were very apologetic and moved my things quickly. My things were delivered on time and handled with care. I would recommend them to anyone that is moving.

Move size: 2 Bedroom Home Service cost: $2000

Vivian
Jan 08, 2018
Long-distance move from New York to Florida

Great service.

Used this company to move from NY to FL and could not be happier with the service I received. They were very thorough and friendly and communicated everything from start to finish. My stuff was delivered in good condition which was a top priority and there were no hidden fees. Everything went smooth and I would highly recommend them. I hate moving so they made something that is normally a headache into a very stress-free process!

Move size: 1 Bedroom Home Service cost: $1800

Lissette
Jan 09, 2018
Long-distance move from Cumming, GA to Tallahassee, FL

Good job.

I had to move with very short notice. I was referred to United Relocation by a friend. I was able to schedule the move that same day. The movers were late dropping my stuff off and it was a little more expensive than I thought it would be. But overall I had a very good experience. My stuff arrived in one piece and whenever I had to call the company they were helpful and professional.

Move size: 3 Bedroom Home Service cost: $3500

Andrew Becker
Nov 20, 2017
Long-distance move from Las Vegas, NV to Boynton Beach, FL

Move from Las Vegas to Florida.

I had to move on short notice and scrambled to secure a mover. United relocation reached out to me after filling out for a quote online. They were easy to work with and I gave them a list of items I was moving. There price was reasonable so we went with them. They did a good job on pick up but it did take a long time. Atleast they didn't break anything. The delivery went smoothly and they even helped hang a TV on the wall. There were some minor issues but I guess you can expect that during any move. Overall it was a good experience and I would use them again.

Move size: 2 Bedroom Home Service cost: $3000

Madeline O
Feb 26, 2018
Long-distance move from Virginia to Florida

Really good service.

I hired this company to move from Virginia down to the Miami area for work and as much as I was dreading it, I did what I had to do. A friend had used them and recommended I give them a shot so I did. They were around the same price point as a few other places I got quotes from but since a friend had used them and had a good experience I chose them. I wasn't disappointed and it took like 6 days for the whole thing which is apparently unheard of so I'm a satisfied customer.

Move size: 1 Bedroom Home Service cost: $1900

Joel Hedlund
Mar 23, 2018
Long-distance move from Seattle, WA to Fort Lauderdale, FL

Best moving experience.

I am a single father with 4 kids. I took a promotion which required a quick unexpected relocation. We were moving from Seattle to Ft. Lauderdale. After going on-line and filling out an inquiry I was more stressed out with the number of responses from different moving companys than I was with the initial pre-moving jitters. After narrowing it down to 3 companys, I decided to go with United Relocation, in particular my moving coordinator James Ware who took a frazzled father of four and took this otherwise despised experience and made it not only tolerable, but rather pleasant. I made the terrible mistake of reading all the nightmare reviews that others wrote in regards their moves and am so happy to be able to report not one of them even came close to happening to me. Every promise that was given by United and James was delivered on. As im sure you can imagine, 4 kids come with enough stress, I didn't need any unfulfilled promises. My kids and I would reccomend United Relocation to Everyone! Thank you again James.

Move size: 4+ Bedroom Home Service cost: $9200

Katie Cohen
Mar 26, 2018
Long-distance move from Nyack, NY to San Diego, CA

My experience with United Relocation.

I recently moved from Nyack, New York to San Diego, California in a short period of time. Mike was extremely helpful with everything from start to finish, explained how the move would go from being to end. I was concerned with extra fee that would pop up due to a friend having that experience in the past, exactly what I was quoted is what I paid. Everything was picked up in a timely fashion just as I was told within in the 2 hour window. All my belongings showed up with nothing broken or scratched on the exact day they said it would be delivered. I was extremely nervous about moving cross country, Mike made my move absolutely wonderful. Over all I was extremly happy with United Relocation.

Move size: 2 Bedroom Home Service cost: $4700

M Wigsmoen
Apr 18, 2018
Long-distance move from Florida to Kentucky

Concerned and overwhelmed by long distance move.

My Husband and I retired to Kentucky from Florida, after many sleepness nights worried about animals, loading heavy items, and concerned about get personal vehicles there as well. My friend has use them and United Relocator LLC did a great job for her.
A couple more night of convincing my husband to let's just check it out. I called and spoke at length with a very courteous man by the name of Doug Dekker.
I can't say enough about the stressless moving experience we had. They packed the truck and delivered it exactly when it was expected.
I can't thank United Relocator LLC enough.

Sincerely
Happily retired, moved and still married.

Move size: 2 Bedroom Home Service cost: $1200

Sherry Mer
Jun 24, 2018
Long-distance move from Carlsbad, CA to Fort Lauderdale, FL

People with Hearts.

Never have I encountered such caring compassionate professionals. I was so comforted by my agent Alison who was so informative and genuine. We did a full inventory of the items they would be moving in and my price was based on pounds not the typical ripoff cubic feet. The price was much lower than the quotes from other companies. The movers arrived right on schedule and everything went smooth. I even took advantage of the storage they offer. The items also arrived on time and I couldn’t be happier. Highly recommend.

Move size: 3 Bedroom Home Service cost: $4280

Sunil Stephen
Jun 25, 2018
Long-distance move from Franklin, TN to Shrewsbury, MA

Unethical Business Practices.

In the month of Feburary we had asked for a quote for relocation from Nashville to Boston and we paid $200 as Initial deposit {Reference No: S7842979} for a relocation May 2018 .
In the month of April 2018 we had called up the relocation company and explained them that we have postponed the movement.
They had promised me umpten no of times that the initial deposit will be refunded back .And every time we call them they state a lie stating that they have sent the cheque and it will reach my place.This has been going around for almost for 4 months and till now we haven't seen the face of cheque.
They need to be truthful in their busy dealings .This type of unethical business practices is been followed by United Relocation.Agents lie on the blink of an eyelid.In the past 4 months we have called them atleast 30 times and they have the same lie to retell.

Move size: 2 Bedroom Home Service cost: $200

Palak Patel
Jun 27, 2018
Long-distance move from Buffalo, NY to Memphis, TN

Worst Movers Ever.

We have moved quite a bit around so I could say from experience were the worst we had. We moved from Buffalo to Memphis.
The sales pitch is perfect, but the quote changed the size of the boxes from extra large to small. When we called the customer care - they were rude and irresponsible, never made the correction. Our quote included dismantling pieces of furniture as well - they never did. They said they will cover few pieces with blankets - never did.
The most disheartening thing after all this is that when the shipment arrived - the estimate (based on the items) was b**s**t - we were charged by the number of pounds we moved and the driver threatened to take away our items with a clear message of never to bring it back if we don't pay.
I never write reviews, but I want to make sure that nobody gets ripped like we did.

Move size: 1 Bedroom Home Service cost: $2700

Stephanie Stevenshicks
Jun 29, 2018
Long-distance move from Rosebud, SD to Los Angeles, CA

Overall Moving Experience.

This is a follow-up review from a previous review I made two weeks ago. Although my moving experience did not turn out as expected I wanted to comment on how United Relocation went above and beyond to rectify the situation. I have to say that this was one of the most stressful moves in my government career and everything that could have went wrong did. I want to give the general manager kudos for reaching out to me personally during my ordeal. I didn’t feel like I was being ignored and that really says something about this company. I thank everyone for still making this move happen and I will keep them updated when my items reach my final destination. Thank you again.

Move size: 2 Bedroom Home Service cost: $6100

Abby
Jun 01, 2018
Long-distance move from Seattle, WA to Savannah, GA

Highly recommend.

Great experience with United relocation. From start to finish there is nothing negative I can say. They gave me a great quote, after we went over all of the inventory in my house. Having such a long move and it being all of my items I wasn’t sure what to expect, the movers were great and before they even moved my items the reps were so helpful and informative. This was a great experience start to finish.

Move size: 2 Bedroom Home Service cost: $3800

Terry Ma
Jun 02, 2018
Long-distance move from Pittsburg, CA to Blytheville, AR

Please do not use this moving company.

At the beginning, Cameron shows nice and professional. Once you put money down, nobody take care of your moving. I should be moving today, but nobody tell me when they come. I have contacted customer service 10 times, they just transferred a message. They promised they would move today before I put money down, but after I called them today, they said nobody came today and the deposit not refundable. Tomorrow is the 2nd day for moving. So far nobody called me to confirm whether they come or not. Horrible moving company. Please do not use this company!! It is my first time to write review in USA. You may understand how bad experience I had with this company. I am a nice professional to treat people well. Please do not use this moving company.

Move size: Partial Move Service cost: $1450

Dan F
May 08, 2018
Long-distance move from Bothell, WA to Layton, UT

He became hostile the second I brought up online reviews.

Cameron was pleasant and helpful while we itemized my furniture and created an estimate over the phone. Days later, when I told him we were going with someone else he abruptly hung up on me. I sent him an email explaining our choice was due to the negative online reviews we'd come across (BBB, Moving.com, MyMovingReviews, TrustPilot, RipoffReport, UMovers, etc.). He responded, denying the reviews were of his company and was pretty hostile. I am incredibly relieved that we didn't do business with him and his company. I can only imagine how difficult it would be trying to work with him if something went wrong during a move.

Move size: 4+ Bedroom Home Service cost: $5250

Mindy
May 13, 2018
Long-distance move from Atlantic City, NJ to Palm Bay, FL

Move from New Jersey to Florida.

There was a lot of miss communication errors.And now I see what others paid for larger homes much less than I paid big ripoff.My pack date was changed the morning of the pack and because it was after the cancel time for hotel I was charged for a no show so contacted Cameron on refund of this and no communication this is pretty much how the whole move went
Ask a lot of questions.The actual packers delivery guys were very good as sub contractor.

Move size: 1 Bedroom Home Service cost: $5100

Not showing 69 filtered reviews.

These reviews are the subjective opinions of MoveAdvisor members and not of MoveAdvisor itself.

Company Info

Delray Beach,Florida Map
Explore more Florida movers
See more moving companies in Delray Beach, FL

United Relocation LLC has registered their account, so they will be able to see and respond to your reviews publicly.

Their address is 3335 S Federal Hwy, Apt H, Delray Beach, FL, 33483, but movers usually cover a much larger area.

Licenses & Certificates for United Relocation LLC

Companies that transport household goods within Florida like United Relocation LLC have to register annually with the Department of Agriculture and Consumer Services. The Bureau of Compliance is the responsible regulatory authority that manages intrastate movers. Movers should be registered with the FMCSA to operate interstate.

To legitimately perform interstate moves, moving companies must be registered with the FMSCA (Federal Motor Carrier Safety Administration). Click on the United Relocation LLC license numbers for the government record information:

ICC MC number: 996183
(Interstate Commerce Commission Motor Carrier number)

US D.O.T.: 2944013
(US Department of Transportation number)

Local State License: not provided

Want more detailed information on licenses? See our detailed guide on moving company regulations here.

What is United Relocation LLC cost for local moves?

We have calculated an approximate local moving market average price from 276 reviews of people moving within Florida to be $2657.

From 8 local reviews for United Relocation LLC, we have calculated an average moving cost of $2013 for local moves.

This could mean that United Relocation LLC is cheaper with about 24% from the market average.

Take note that these local moving prices may vary from the prices you will get if you contact the company, since these costs are based on reviews data and not the movers themselves. Move prices can vary greatly as factors like home size and time spent moving as well as supplemental services like packing and assembly could influence your individual price.

To receive a more accurate moving quote from multiple local movers and compare the best pricing, we recommend you get an estimate from our cost estimator here.

What is United Relocation LLC cost for interstate moves?

From 9587 reviews of people moving long ditance, we concluded that the market average costs are around $4866 when moving long-distance.

For United Relocation LLC, we estimate that their average long-distance moving costs will be around $3227, based on 73 long distance moving reviews.

This could mean that long-distance moving services costs of United Relocation LLC for moving between states is cheaper with about 34% from the market average.

Note that these long-distance moving prices vary from the prices you will get if you contact the company, since these costs are extracted solely from reviews data and not the moving company. In addition, move prices can vary greatly because of factors like shipment size and distance between locations as well as supplemental services like packing and assembly. This is why you should compare competing moving quotes from licensed movers with our tool here.

Average service costs information

We generate average normalized moving cost based on information submitted by people who have reviewed United Relocation LLC. Take note that these prices may vary from the prices you will get if you contact the company, since these costs are based on reviews data and not the movers themselves. Please note that move prices can vary greatly based on factors like home size and distance between locations as well as supplemental services like packing and assembly.

The market averages are generated from reviews on our review sites from the last 3 years. To get more precise moving quotes, please consider using our moving estimator.

Community testimonials, ratings and consumer reports on United Relocation LLC - a professional company located in 3335 S Federal Hwy, Apt H, Delray Beach, FL, 33483. Discover Delray Beach, Florida moving companies.

*MoveAdvisor may not be affiliated with United Relocation LLC and the estimates may be provided from other professional movers in our network.

Do you need help with your upcoming move? Call now (800) 989-8833 (800) 989-8833
Get a free quote and moving consultation. We are available 24/7.
Find Movers
Quote by Phone
Get a Quote
Click to call (800) 989-8833*

*At MoveAdvisor we will connect you with a professional moving company. Please note that we may not be affiliated with United Relocation LLC and you may be speaking with another licensed provider.

Best movers nearby