Average service price

Get an estimate
$ 4918
Interstate move average
1% more than market avg.
How did we get these costs?

Review summary

Write a Review
5
4
3
2
1
3.9
199 reviews

Your trust is our top concern, so businesses can't pay to alter or remove their reviews.

Reviews

Rodney Breeding
May 03, 2025
Long-distance move from Fort Wayne, IN to Independence, MO

Snake oil salesmen

Before anyone does business with this company, please call me directly I will tell you everything you need to know to never use their service.

I’ll take time out of my day, to ensure you aren’t financially molested by this company.

Move size: 4 Bedroom Home Service cost: $7000

Thumbnail photo by Rodney Breeding of One Source Van Lines LLC Second thumbnail photo by Rodney Breeding of One Source Van Lines LLC
Brittney As
May 05, 2025
Long-distance move from Memphis, TN to Dallas, TX

Scam disguised as service — avoid at all costs

I booked a move through One Source Van Lines, which I later found out is just a broker, not an actual moving company. They took a deposit of $1,841.06 and claimed I could cancel within 72 hours. I canceled well within that window, but they refused to refund my money, citing a hidden “email-only” policy that was never clearly communicated during booking.

Despite multiple calls and follow-ups, they never followed through. I was told someone would contact me, but no one ever did. Their contract is full of loopholes and legal traps to protect themselves, not you. They also tried to threaten customers who leave negative reviews with forfeiture of refunds.

This company is deceptive, dishonest, and takes advantage of people who are vulnerable during moves.

If you're using MoveAdvisor, do NOT trust this listing.

Move size: 2 Bedroom Home Service cost: $1841

Bertram Hays
May 09, 2025
Long-distance move from Calabasas, CA to Colorado City, CO

Team was Pro and Efficient!

I’ve never seen such hustle paired with such attention to detail. They didn’t waste a second but still treated my things like gold. Wrapping, stacking, organizing—it was all done professionally. Even my glass desk made it safely. They were friendly without being overly chatty. The process was efficient from start to finish. This was money well spent. Highly Recommended

Move size: 2 Bedroom Home Service cost: $6760

Harold Ray
Aug 11, 2025
Long-distance move from Alexandria, VA to Coventry, VT

Polite, hardworking, and clearly experienced

From the moment they stepped into my home, I knew I’d made the right choice. The movers were polite, hardworking, and clearly experienced. They loaded the truck in a way that made me confident nothing would shift or break. The unloading process was just as smooth. They placed everything exactly where I asked, saving me hours of rearranging later. This is what a five-star moving experience looks like.

Move size: 2 Bedroom Home Service cost: $4200

Mary Cummings
Aug 15, 2025
Long-distance move from Brooklyn, NY to Bard, NM

Couldn’t have asked for a smoother moving day

I was so impressed with how One Source Van Lines made the entire process seamless. The booking was easy, and the crew showed up right on time. They worked steadily and kept checking in to ensure I was happy with where things were placed. They even helped reassemble furniture without me asking. Every item was treated like it was valuable. I couldn’t have asked for a smoother moving day.

Move size: 2 Bedroom Home Service cost: $4350

Robert Richmond
Aug 25, 2025
Long-distance move from Mesa, AZ to Eclectic, AL

A five-star experience!

The process felt smooth and organized the entire way through. The crew double-checked details before starting and kept communication open. They worked carefully but still managed to finish early. My boxes were neatly stacked and easy to unpack. The attention to detail stood out compared to other movers I’ve tried. They made this a five-star experience!

Move size: 2 Bedroom Home Service cost: $4450

Derek Jones
Jun 19, 2025
Long-distance move from Myrtle Beach, SC to Bradenton, FL

HIGHLY recommend

Another company failed me and Oliver from One Source immediately came to the rescue. Even during peak season in the summer, he found a way to get movers to me in two days!!! When we spoke on the phone, he calmed us down, and assured us he will take care of us. And he did just that!! Anytime I had a question, he answered my text messages and phone calls. Even as he was boarding a flight! This man showed us the best customer service anyone could ask for. I highly recommend you reach out to him today. A+++++++

Move size: 4+ Bedroom Home Service cost: $11000

William Boyette
Sep 19, 2025
Long-distance move from Cape Coral, FL to Newark, DE

Truly professional service

I run a small business and had to relocate office supplies and inventory. The movers worked like a well-oiled machine the whole time. They even helped disconnect and reconnect my printer setup. Not one box went missing, which was huge for me. My employees couldn’t believe how fast everything was done. Truly professional service from start to finish.

Move size: Office Move Service cost: $4300

Frank Gauthier
Oct 08, 2025
Long-distance move from Fallbrook, CA to Boynton Beach, FL

Kind, patient, and efficient

I’ve used several moving companies before, and this one ranked high on my list. The movers were kind, patient, and efficient with everything. One Source Van Lines really focused on keeping my items safe. I loved how careful they were with fragile boxes. The price was slightly higher than expected, but worth it. I’d gladly recommend them to friends!

Move size: 2 Bedroom Home Service cost: $4200

Liz Matiacio
May 31, 2025
Long-distance move from Daphne, AL to Scottsdale, AZ

One Source moving brokers

I contacted this company for an upcoming move from AL to AZ. The people you first speak with are well trained and personable. I thought they were reputable and gave them a $1500+ deposit. I spoke with a variety of people at One Source, which is certainly part of the distraction. On day 2, my moving situation became uncertain. My daughter called their office at night letting them know we could not do this. The morning of day 3, I contacted the last person I was dealing with by email and phone to confirm cancellation. Then I ended up talking to 2 or 3 more people to try to change my mind over the next few days. I followed their rules by canceling the morning of day 3. I did not get my deposit. I contacted the Better Business Bureau. They were told I did not contact the "right" person. If a company does not disclose to a customer who I should be talking to the when I canceled, they have no interest in giving me my deposit back. This company does not appear to have any interest in treating customers right and providing a service, only in keeping whatever money they can get especially if no service is provided.

Move size: 2 Bedroom Home Service cost: $1570

Richard Salem
Jun 11, 2025
Long-distance move from Cheney, WA to Afton, VA

Great job!

Everything just clicked from the start—friendly voices on the phone, easy scheduling, and a super smooth move. The crew handled every piece of furniture with the care you'd give your own. Boxes were packed tight, nothing slid around. Even my weird-shaped bookshelf made it in one piece. I was kept in the loop every step. They worked fast but never felt rushed. Honestly, I didn’t expect it to go this well!

Move size: 3 Bedroom Home Service cost: $5300

Jason Brantley
May 14, 2025
Long-distance move from South Amboy, NJ to New York, NY

SEAMLESS!!

I’ve moved more than five times in the last decade. This is the first team that made it feel relaxing. They had an eye for detail and didn’t need reminders. They knew how to angle the couch through the doorway without scratching anything. One Source Van Lines came prepared with extra tools for disassembly. My place was move-in ready by dinner. I’m a fan for life!

Move size: 2 Bedroom Home Service cost: $7770

Hines Arian
May 16, 2025
Long-distance move from New Jersey to New Hampshire

Efficient & Cheerful

I’ve moved every year for five years, and this was by far the best experience. These movers were efficient, cheerful, and extremely careful with my stuff. They had checklists and routines that made it feel so streamlined. Even when I couldn’t find the building key, they stayed calm. They offered smart suggestions that saved time. The whole job felt collaborative rather than transactional. It didn’t feel like “just another move” to them. That attitude really stuck with me.

Move size: 2 Bedroom Home Service cost: $6770

Richard Cornell
May 22, 2025
Long-distance move from Las Vegas, NV to Dalton, NE

A standout moving experience!!!

Not a single item was misplaced or damaged—that’s saying something. These guys were focused, fast, and respectful of my home. I watched them wrap everything with care and purpose. They used heavy-duty blankets and straps that kept things in place. Even tricky items like my standing mirror made it safely. Definitely a standout moving experience.

Move size: 2 Bedroom Home Service cost: $6800

Keith Workman
Oct 15, 2025
Long-distance move from Sanford, CO to Boynton Beach, FL

Great problem-solving skills

Halfway through our move, we realized the couch wouldn’t fit through the new apartment doorway. That’s when One Source Van Lines truly impressed me! ? They analyzed angles, removed the door hinges, and somehow made it work without a scratch. Their patience and problem-solving were on another level. NOTHING stopped them from getting it done. Couldn’t have asked for a smarter crew!

Move size: 3 Bedroom Home Service cost: $6000

Tom Leannon
Apr 30, 2022
Long-distance move from Chicago, IL to Oklahoma City, OK

Highly recommended!

They were fabulous partners and easy to work with. Max and Ben in the office were professional and responsive, making the entire process less stressful. The team that packed up our house and moved us was super careful and polite over the three days they were working. We couldn't have asked for an efficient team or an easier move. Thank you so much!

Move size: 2 Bedroom Home Service cost: $5257

Official company response

Tom,
Thank you for the review and taking the time to share. Best to you and yours!

Moe Kredan
Nov 07, 2022
Long-distance move from Atlanta, GA to Minneapolis, MN

Immense Disappointment

Our experience with One Source Van Lines could not have been worse. At first we had high hopes thank to an excellent sales experience and a strong partner in our rep Antony. But when changes happened to our situation and we had to cancel our move, the finance department at One Source kept our deposit and completely refused to work with us even though our cancellation was 100% within their guidelines, in the first 72 hours of our reservation. We lost $1000 because they claimed we didn't notify them correctly, despite having called often and clearly explained that we could not move forward with the reservation. It was an absolute travesty and a sham. I simply cannot urge you enough to look elsewhere. Please take care of your belongings, take care of yourself and your hard earned dollars, and look for a different moving service. Feel free to contact us for additional details - we are happy to talk through our experience and provide any details you need to make your own decision. I'm certain reading the correspondence they sent us will be more than enough.

Move size: 2 Bedroom Home Service cost: $2700

Official company response

Hello,
We are sorry to see that we were unable to assist in the long distance relocation. Most moving companies have a cancellation policy 72 hours from the time of booking. After this time the deposit would be non-refundable. This is standard. In order to cancel properly an email has to be sent to info@onesourcevanlines.com. This is very clearly stated in the contract and cancellation policy of the contract. The reason for this is because funds have already been dispersed into the route for the carrier. We then lose their trust and accountability.
We did make a compensation offer for the late cancel to help the matter, unfortunately the customer declined the offer.
Finally, everything that took place with this move was contractually sound. This should not make us a bad to company to a potential customer. We did offer to place the move on hold as well for an entire year just like the airlines.
Sorry the move came to this, please understand this is a business and we have policies in place for a reason.
Good day,
-One Source Van Lines

Demeitre Brim
Feb 27, 2023
Long-distance move from Lincoln, NE to Bethlehem, PA

UNETHICAL SCAMMERS

If I could give 0 Stars I Would. This company took advantage of me and I should have trusted my gut opinion when I initially cancelled my move with them since I had concerns with their service as previous co-workers had horrible experiences with them/other moving companies.

I sent pictures of all of my inventory items and explained to Daisha that my main concern was spending more money than I was quoted for, for my move. She responded by saying if I sent pictures and I had nothing more than what was pictured then there should be no concerns about a difference in price from the carrier. Well she was wrong, I had to pay $1,000 more to Prince Moving due to them saying I had an excess of 1,000 cubic feet than what I was quoted for. How, when I sent pictures of all of my belongings and was sent an updated quote after submission of pictures? A $1,000 that I didn't have. They begged me for my service and I trusted them! The movers showed up and charged me an additional $75 dollars because there was an excess of a flight of steps which in their contract "Princz Moving" stated a flight = 7 steps. My contract with ONE SOURCE VAN LINES stated that a flight of steps = 10 steps. I called Jim from One Source Van Lines while the movers was at my pick-up location and told him Princz Moving was trying to charge me for a flight of steps that I shouldnt have been charged because my contract stated a flight was 10 steps not 7 steps. He told me to pay Princz moving the additional fee so they could do the job since they were on site and One Source Van Lines would reimburse me for the charges because I signed a contract with One Source Van Lines not Princz Moving Company. I've been waiting on my updated paperwork only to be told that I'm not going to be reimbursed because that is not the responsibility of One Source Van Lines, its the responsibility of the carrier Princz Moving. However, Jim from One Source Van Lines is the one who told me that since their were discrepancies with the contract, that One Source would submit paperwork for review for me to get reimbursed.

I got my furniture from Princz Moving at the dropoff location, while they were "nice dudes" they did not assembly any of my furniture at dropoff. They also lost a box of my belongings, and the headboard to my bed. I was originally quoted $2,900 for the move. After sending pictures that quote went up to around $3,100 dollars. I paid $4,000, $900 dollars more than my updated quote and now they want to penny pinch $75 that is owed to me and act like I'm fussing over something small. It's the principle that I followed the instructions of your worker JIM, and he ensured that I was binded to a contract agreement with one source van lines and that I would receive some reimbursement, Now, Jim is allegedly on vacation for a week and they want me to show my hand while they sit back and don't acknowledge how they took advantage of a hard working man who is trying to provide for his family.

Update: Jim’s phone is now disconnected and no longer in service .

There is no way these are real 5 star reviews for this scamming company!! If you have questions reach out to me, i beg you to stay away from this company !

I NEVER leave reviews but you all must trust me, DO NOT USE THESE COMPANIES!! MOVE YOUR THINGS YOURSELF!!!

Move size: 1 Bedroom Home Service cost: $4100

Official company response

Hello,
We are sorry to see this type on review from a customer. We work very hard to ensure very long distance move goes a smooth as it can.
When reviewing the file it appears that the customer spoke with our customer service manager regarding the conversation with Jim. She ensured the customer that the representative does not have the authority to make that type of promise and would not have done so. Customer claimed the call was recorded and when she asked for the recording, he stated "he had to get things in order" we were not quite sure what this meant. However, when there is a discrepancy with someone's move we always do what we can to find common ground. The main issue with this particular move was the fact that the customer had many items to move that were not originally on the moving contract, these have to be paid for as we cannot move additional items for free.
Mymovingreviews.com does indeed verify all of their reviews, they are indeed valid as we do our best to move everyone with integrity.
We are truly sorry the customer feels this way, this was never our intention going into their move.
-One Source van Lines

Kathleen Keller
Mar 28, 2023
Long-distance move from Butler, PA to Geneseo, NY

Coordinating refund for unfortunate cancellation of move.

I just finished the resolution form and would like to happily leave a stellar review for everyone that was so helpful and understanding with trying to coordinate my move but my best review will be for your exceptional customer service representative Deja Flood.Beginning with the very-very first difficult call that she took from myself to her numerous follow up calls, to our final communication that truly made my whole day, week, month and year and I'll repeat every word I just wrote to everyone I speak to. She is a very kind, generous, professional, caring and special person.This is in one of the most difficult jobs in the company and also one of the most important !! Too often these employees don’t get enough recognition for the situations that they handle on a daily basis.

She is doing a more than fantastic job !! And deserves a big fat raise !!!!!

Also, I would like to like to give a huge shout out to Jim C. and Lisa my Customer Service Representatives, when the move was still being scheduled and to Sean my fantastic Sales Representative and everyone else I may have missed on the team.

I definitely will recommend One Source to anyone I speak with in the future that is going to be moving near or far.

Thank you again to everyone and especially Deja Flood who was an absolute pleasure to work with.

She is definitely an asset to your organization. Keep up the great work !!

Sincerely,

Kathleen Keller

kmfarrell3228@gmail.com

115 September Dr

Butler, PA 16002

(724) 766-6033

Move size: 2 Bedroom Home Service cost: $6000

Official company response

Hey Kathleen,
Thank you for the kind words and review. You names some key players that handle the back end of our company and we're fortunate to have them. This can be a very challenging industry. With years of experience and learning from our mistakes, we do our best to provide a level of service folks deserve. Thank you so much for taking the time to share your experience.
Best wishes to you and your family.
Take care,
-One Source Van Lines

Priscilla Hawkinson
Apr 03, 2023
Long-distance move from Burlington, NC to Denver, CO

Terrible communication on important matters

Sean who did the initial quote was great and helpful and friendly. Nicholas who did the final estimate also sounded very competent. The movers who picked up the stuff were knowledgeable and worked hard. But beyond that, the experience with One Source Van Lines has been frustrating. I never received the call that was promised (at least 2 days beforehand) telling us the pick up date. When I finally got through to off hours customer service, they had no idea or information for me. Someone finally called me back to let me know the day before pick up. When I called this morning to find out when my mother’s shipment would be delivered(after multiple attempts to get information over the weekend), I was told her belongings had been put into a warehouse and that I would be notified once the shipment was in progress and that it could take between 6-21 days(canned answer). A few hours later, I got a call from the driver stating that he would be arriving tomorrow. It seems like customer service does not have access to any specific information. The calls that were promised have not happened. I have had to follow up on every inquiry. The process does not follow the expectations set during the initial order was placed. The Customer service number has been essentially useless.

Move size: 1 Bedroom Home Service cost: $7000

Official company response

Hey Priscilla,
Sorry the hear you didn't receive the level of communication you were expecting. When calling our after hours service, they are a 3rd party we hire to take calls in the event of an emergency. They do not have details pertaining to specific moves or transit times.
When it comes to long distance moving we cannot guarantee delivery dates due to unforeseen circumstances. This is standard for every company. We are happy to hear the turn around time was a lot quicker then we anticipated though, that's great news!
We will definitely take everything you shared into consideration and do our best to improve as a company.
Best wishes to you and your family.
-One Source Van lines

Brody Malone
May 09, 2023
Long-distance move from Rochester, MN to Shelton, CT

Overall Poor Experience

My experience started out ok with Joann helping me with my quote. She was nice, funny, and listened. However, when I asked for a day to consider their price she became pushy and told me I needed to decide then and there. They were considerably cheaper than other options (red flag) but I had never done a long distance move before and I decided to go with them. They’re a broker not a moving company which proved difficult. I had no say in who they picked to move my items. I got my final inventory call a couple of days before my move but they didn’t update my actual list because they said they cubic feet didn’t change much and his whole job was to make sure the company didn’t need a bigger truck. However, many times in the contract it says the inventory list must be 100% accurate. I was also told the moving company name then so I could get a cashier’s check for them. When I got the name of the moving company I looked up their reviews and they were all 1 star. I called One Source because I was hesitant about a company with all 1 star reviews moving my stuff. The customer support agent I got ahold of was condescending. He ended up telling me that the moving process was like “playing the lottery” and sometimes you have good outcomes and sometimes bad. When I’m paying $3,000+ I don’t think I should be gambling that your company finds me a quality mover. I realized there was nothing I could do and simply waited and packed my items extra carefully with my name, city I was moving to, and phone # on every side of my items in bright yellow tape. The day before I got a call from One Source and the actual moving company telling me my delivery window was between 3 and 6 pm the following day. On the actual day I got a phone call from the driver at around noon who said he “had not heard of this move” and it would be closer to 6:30 or 7 pm. Around 7:30 still nobody had showed up so I tried to call the phone number and it went straight to voicemail. I also tried calling One Source after hours customer service. It rang and rang and finally told me to leave a voicemail. I called 2 more times and never got anyone and nobody ever called me back. So I was sitting there with all my stuff ready to go and couldn’t get ahold of anyone. Finally at 8:30 pm the movers called me and said his phone died (2 other guys in the truck with phones) and said they were 5 minutes away. These guys were quality. They did charge me for a long-carry fee which I tried to argue since they tried charging me more than my contract rate. He did lower it some but stood firm that it was long carry. They also said I used 500 sq ft instead of my contracted 460 sq ft but it was such a small amount I didn’t mind paying as I did add some items since my original list was made (why I wanted it updated). The day before delivery I got a text that just said “I am a truck driver, I work for a moving company” and “Please, I want the rest of the money, cash money”. After getting him to send me pictures of the paperwork I finally figured out he was legit and he told me he was coming the next day. Again, I was told the driver would be there at 9 am the next day and he didn’t show up until 10:30 am. He had contracted out a second local man to help him move and he quoted him 9:30 so he had been waiting in my parking lot for an hour. The man who delivered my items from the moving company was TERRIBLE. He came late then said he was late to do a move in MA and needed to hurry. He drug my mattresses through the parking lot, tried to drag my couch through the parking lot, put heavy items in front of other apt’s trapping people inside, refused to let others use the elevator, yelled at my family, other residents, and the other worker. He also asked me to help move my stuff because there wasn’t enough movers so I ended up having to move 10 or so boxes and some more furniture pieces myself. I paid $3,000+ to move my own stuff? Ridiculous. He also scratched/dented at least 3 of my walls, broke my bed, and lost one of my dining table benches. I called One Source and got the same “lottery” guy and he still was condescending and tried to insinuate that I, a 24 year old tech savvy guy, didn’t know how to use a phone properly and that’s why I couldn’t get ahold of after hours CS. He tried saying I was “wishy-washy” with my answer on how I got ahold of them. There’s literally no way to mess it up you call the normal CS number and there’s only option to select there’s no way to mess it up. He offered no help and said he would “alert management” but only concerned about after hours customer service which at this point was the least of my issues. Overall I’ve still not heard back from One Source and it’s been about 2 weeks. I would NEVER use this company, One Source Van Lines, again. I’ve seen some of these reviews on here and this company comes back with responses trying to discredit the review. I’d challenge you to do that here. Overall, I caution anyone to NOT use this company for your move.

Move size: 2 Bedroom Home Service cost: $3637

Thumbnail photo by Brody Malone of One Source Van Lines LLC Second thumbnail photo by Brody Malone of One Source Van Lines LLC
Trent York
Jul 27, 2023
Long-distance move from Las Animas, CO to Milwaukee, WI

Great value! Headache free!

Despite having previously advocated for their work to everyone I know, I have not changed my mind. They are the best movers around, so when I found out how much the move would cost, I was relieved. There were no extra costs of any kind. While I was away, Jackson was very kind and took good care of my possessions. Kudos. They have just come and finished packing, and I must say that they are worthy of the accolades that is being poured upon them at this very moment.

Move size: 2 Bedroom Home Service cost: $5342

Official company response

Trent,
Thank you for the referrals and continued business you have helped us with.
Best from all of us here at One Source!

Drew Powell
Jul 06, 2023
Long-distance move from Fort Walton Beach, FL to Atlanta, GA

Do not use!!! Beware!!

I’m not sure if they are MAP Moving and Storage operating under numerous LLC’s or if they sold our contract to another company, but after being quoted a fair price for packing and moving from FL to GA, our experience was downhill to the gates of Hades. We were asked for a 3-day window for the movers to arrive. They came at 7 PM! on the 3rd day. Thank God my anxiety had me begin packing days before as I had about 70% done before their arrival. It still took until almost 10pm for them to finish loading (and we have a 5 year old who obviously had to be up this entire experience). They then insisted we could only pay cash after being told on the phone we could pay in card. Thankfully we had some cash on us due to a yard sale & then had to download Zelle to pay the remainder. I mean, it was 10pm, where did they expect us to get $3,000 in cash!?

After being told via email that our drop off 3 day window would be a Wednesday-Friday, they still did not show up to drop off until the following Thursday! They managed to break:

King sized bed frame

2 bookshelves

2 nightstands

Our child’s wooden table

TV stand

Numerous glasses

After 2 phone calls and 3 emails about compensation for our damaged items (complete with written confirmation from our delivery driver) we were pushed off to another “claims” company that reiterated several times they were not insurance or lawyers - they’re just essentially a 3rd party that will assess our claim and suggest how much the moving company should compensate us. This entire ”relationship” began end of May and I’m still pulling my hair out trying to receive compensation. I regrettably paid this company almost $7,000 and have had to spend almost $2,500 now replacing all of the damages, not to mention time and stress.

It’s impossible to leave this company or MAP Moving and Storage a review on Google. Please, please, please - learn from my experience and DO NOT TRUST this company with your hard earned possessions!!!! My child’s table was a gift from Santa and he is heartbroken. Please find a reputable company if moving, even if just going down the street!!

Move size: 4 Bedroom Home Service cost: $6793

Thumbnail photo by Drew Powell of One Source Van Lines LLC
Peter Mathews
Sep 01, 2023
Long-distance move from Alamo, NV to Victorville, CA

Great Customers Service

My family and I decided to move to a far-off town and needed help to relocate. One Source Van Lines LLC assured us of complete security of our belongings and did extra cushioning to our already damaged antiques. And delivered it safely to the new apartment, not just that they even settled my apartment cautiously so that the walls or flooring didn't get damaged.

Move size: 2 Bedroom Home Service cost: $4960

Official company response

Thank you for the 5-Star review Peter!
Take care and enjoy the new home.
-One Source Team

Carole Boyd
Aug 24, 2023
Long-distance move from Omaha, NE to Prescott Valley, AZ

Super frustrating experience

I think most of the people I interacted with did their best but the whole system is flawed. Poor communication, every time you speak with a new person and every time you have to explain your situation. Also, really poor packing, they do not deliver in the manner promised … even suggested they be met in a Walmart parking lot to load stuff into the recipients vehicle … that would be considered delivered, then it would be up to a single 20 something female in a new town to get it into her apartment

Move size: 1 Bedroom Home Service cost: $3000

Official company response

Hello,
We are sorry to hear this was a bad experience for you. When reviewing the file it looks like nobody was available to meet the driver for delivery. We had to hold the items until someone could be there to meet them.
Please know we have 400+ jobs on the calender at any given time and we do have a large customer service staff to handle the volume. After every call, agents take detailed notes which are added to the file this way everyone is on the same page every time a customer calls in.
We do apologize if the level of service was not to your liking, we will take all of this into consideration as we are always looking to improve as a company.
-One Source Van Lines

Not showing 110 filtered reviews.

These reviews are the subjective opinions of MoveAdvisor members and not of MoveAdvisor itself.

About One Source Van Lines LLC

3.9 from 199 reviews · Boynton Beach, FL movers

Boynton Beach,Florida Map
Explore more Florida movers
See more moving companies in Boynton Beach, FL

One Source Van Lines LLC has registered their account, so they will be able to see and respond to your reviews publicly.

Their address is 101 S Federal Hwy Ste 450, Boynton Beach, FL, 33435, but movers usually cover a much larger area.

Company Notes

One Source Van Lines specializes in coordinating long distance, out-of-state household moves.

Photos from reviews

See 5 photos

Licenses & Certificates for One Source Van Lines LLC

Companies that transport household goods within Florida like One Source Van Lines LLC have to register annually with the Department of Agriculture and Consumer Services. The Bureau of Compliance is the responsible regulatory authority that manages intrastate movers. Movers should be registered with the FMCSA to operate interstate.

To legitimately perform interstate moves, moving companies must be registered with the FMSCA (Federal Motor Carrier Safety Administration). Click on the One Source Van Lines LLC license numbers for the government record information:

ICC MC number: 1366414
(Interstate Commerce Commission Motor Carrier number)

US D.O.T.: 3798698
(US Department of Transportation number)

Local State License: not provided

Want more detailed information on licenses? See our detailed guide on moving company regulations here.

What is One Source Van Lines LLC cost for interstate moves?

From 11454 reviews of people moving long ditance, we concluded that the market average costs are around $4848 when moving long-distance.

For One Source Van Lines LLC, we estimate that their average long-distance moving costs will be around $4918, based on 161 long distance moving reviews.

This could mean that long-distance moving services costs of One Source Van Lines LLC for moving between states is more expensive with about 1% from the market average.

Note that these long-distance moving prices vary from the prices you will get if you contact the company, since these costs are extracted solely from reviews data and not the moving company. In addition, move prices can vary greatly because of factors like shipment size and distance between locations as well as supplemental services like packing and assembly. This is why you should compare competing moving quotes from licensed movers with our tool here.

Average service costs information

We generate average normalized moving cost based on information submitted by people who have reviewed One Source Van Lines LLC. Take note that these prices may vary from the prices you will get if you contact the company, since these costs are based on reviews data and not the movers themselves. Please note that move prices can vary greatly based on factors like home size and distance between locations as well as supplemental services like packing and assembly.

The market averages are generated from reviews on our review sites from the last 3 years. To get more precise moving quotes, please consider using our moving estimator.

Community testimonials, ratings and consumer reports on One Source Van Lines LLC - a professional company located in 101 S Federal Hwy Ste 450, Boynton Beach, FL, 33435. Discover Boynton Beach, Florida moving companies.

*MoveAdvisor may not be affiliated with One Source Van Lines LLC and the estimates may be provided from other professional movers in our network.

Do you need help with your upcoming move? Call now (800) 989-8833 (800) 989-8833
Get a free quote and moving consultation. We are available 24/7.
Find Movers
Quote by Phone
Get a Quote
Click to call (800) 989-8833*

*At MoveAdvisor we will connect you with a professional moving company. Please note that we may not be affiliated with One Source Van Lines LLC and you may be speaking with another licensed provider.

Best movers nearby