Average service price

Get an estimate
$ 3049
Interstate move average
37% less than market avg.
How did we get these costs?

Review summary

Write a Review
5
4
3
2
1
3.2
111 reviews

Your trust is our top concern, so businesses can't pay to alter or remove their reviews.

All reviews

Joy Esposito
Jul 03, 2020
Long-distance move from Connecticut to Arizona

Misleading Quotes.

We got a quote for our cross country move from United Van Lines only to discover that they had subcontracted to Razor Van lines.. who then subcontracted to Mirit Great American for the actual pickup and delivery. In the end, our items were delivered 3 weeks after we had been told, and charged $1,200 more than we had originally agreed for our small move (studio apt). Despite almost daily calls to the customer service department, and being put on hold for long periods of time, they never called back when they said they would or resolved the matter with any satisfaction. In short, we were bamboozled -- if not outright lied to. Terrible experience with untrustworthy people. Will NEVER use these companioning its again..

Move size: Studio Service cost: $3050

Hayley Johnson
Jul 20, 2020
Long-distance move from Chicago, IL to New York, NY

Terrible company.

Absolutely terrible experience. When we initially booked, we asked if we could have our stuff dropped off on 8/1 and they said 'yes, we can do that and we will just have to pick up your stuff off on 7/27'. One week before our move we were told there would be a 10-14 day window so the earliest our stuff would get there would be 8/10. We were totally misled by them and no one cared that they were being misleading. They just pointed us to a vague term in the contract that basically said they could not guarantee a drop off date (so could be a year later by that logic). When we were on the phone with them to complain, they said that they're cancelling our move and not giving our money back. Please don't use this company.

Move size: 1 Bedroom Home Service cost: $1650

Natalya Verner
Jul 23, 2020
Long-distance move from Ganado, AZ to Saint Cloud, MN

They are best!

Razor Van Lines are different in nearly every aspect. For one, their speed is tremendous. Their moving speed is fast and so they are the ideal people to hire when you need things to be done faster. What’s more, these movers really know how to treat clients. The respect with which they handle people is so inspirational. I have grown to like them so much.

Move size: 2 Bedroom Home Service cost: $4200

Kelly Mccabe
Jul 23, 2020
Long-distance move from New York to California

Razor has horrible service / they give false quotes.

They gave me an inaccurate quote and the day of move charged me double even though my inventory list was exactly as I told them. Proceeded to call the managers and they hung up on me. Both Beth Johnson and Shirley at Razor handled the situation poorly and were rude. The broker I worked with, Troy, gave me the original inaccurate quote even though I shared all the information of my move- number of items, bedrooms, boxes, etc. Troy rushed me into signing with them based off of a deal he could only give me that day which is totally bogus now that I know what kind of business they run. It's a total hustle and I would never recommend this company to anyone.

Move size: 1 Bedroom Home Service cost: $6000

Arthur Bradley
Jul 24, 2020
Long-distance move from Allerton, IL to Anoka, MN

Razor Van Lines saved the day, seriously!

Three gentlemen managed to move 8 years’ worth of accumulated stuff from one awkward space to another at the speed of light. I was impressed with the care they took with my belongings and in moving stuff in to a bright and shiny new space. They helped me re-assemble my bed and dining room table all while smiling and seeming to enjoy themselves. I recommend them to anyone looking for quality service.

Move size: 4 Bedroom Home Service cost: $9300

David Lickwala
Jul 24, 2020
Long-distance move from San Francisco, CA to Seattle, WA

Scam.

I wish I would have read all of these reviews before speaking with "Brendan" at Razor Van Lines. They took my $1,100 deposit and I never heard from them again. Nobody ever called or showed up for the move. Once I realized I got scammed by them, I decided to cut my losses at that and rent my own uhaul to avoid inflated costs or any hostage taking of my personal property. They use bots on their website for fake reviews and I'm reasonably sure they are also using fake names when you speak to them via phone or email. I have numerous complaints filed with a few agencies and also a criminal complaint with the State of Florida against the owners of the LLC, Charles and Michael. I got the recommendation from Budget Van Lines, which appears to have 2 different websites. The real one and a fake one (budgetvanlines.com/999moving) which backdoors to the from the real website using a slash on a server hosted by Rackspace. Either Budget Van Lines is in on it or their servers and website have been hacked and compromised. I contacted them about it, but nobody I spoke to had any clue.

Move size: 2 Bedroom Home Service cost: $1100

Christine Schonfeld
Jul 08, 2020
Long-distance move from Captiva, FL to Dallas, TX

Thanks for providing good service!

I have lately been a person with some really bad experiences in moving. This time I was all set to help myself with all the loading but reached this mover's company through Internet and the great reviews made me change my mind. The loader arrived on time. The luggage was loaded carefully and so the dislodging was done with no damage. They were quiet helpful throughout. Really happy with the service and they are my first choice for any shifting.

Move size: 3 Bedroom Home Service cost: $5900

Glenn Zinder
Jul 08, 2020
Long-distance move from Boonville, CA to Gainesville, FL

Great job!

We used Razor Van Lines for an employee's apartment move from California to Florida. We had no idea who to contact since we are based in FL. after contacting different companies we decided to go with Razor Van Lines. The movers were professional and FAST without a lot of hidden fees. I recommend them and will definitely use them again! Thank you, Razor Van Lines and team.

Move size: 2 Bedroom Home Service cost: $4290

Erin Albert
Jul 09, 2020
Long-distance move from Minneapolis, MN to Clearwater, FL

Horrible disappointing experience.

As someone who reads reviews I wanted to try and save someone else the headache, cost, and frustration of working with Razor- they will not follow through with the original quote/ contract.

Sean was my contact at Razor and who walked me through the booking, estimate, and contract. The price seemed reasonable and we laid out everything we had that needed to go on the truck as well as our time frame and he assured me that all fell within the cost he had quoted and that our items would arrive in 3-6 business days. The night before the move we received a call from Brooklyn Movers- the actual company as Razor is ONLY the broker and does not do the actual moving AT ALL and they informed us our items would actually take 7-21 business days to arrive and a list of other things that were completely different from what razor had instructed- including cost and payment methods. Since that point razor has refused to answer questions, respond to emails, or correct any issues. Not only was the timing off when Brooklyn showed up the next day they reworked and updated our quote and it was $2800 higher than we were quoted by sean/ Razor, which was something I explicitly asked about when booking-and reviewed the items we would be moving several times with sean and 2 other Razor employees and they all assured me there would be no increase and it was a binding contract. We ended up throwing away over $1500 worth of furniture in order to try and get our items to fit and eventually just reworked the contract with Brookyln. It has now been 12 days since our items were picked up and they still have not even left Minnesota and there is no idea of when it will happen. I attempted to email and call razor several times with no response and when I finally did get through they would not comment on any of our issues aside from- well you signed a contract. Even though I have it in writing from Sean where we were misquoted on price and timing. We told them we would like some type of recovery from them on the initial deposit as they did not hold up one part of the contract and we have now had to pay double to the actual moving company- Brooklyn, and they said no. I told them we would have to file a fraudulent charge with the bank then and there only response was good luck. Just a frustrating negative experience overall with very few solutions. Would strongly not recommend working with them as we have spoken with several people from the actual moving company ( Brooklyn) and they have all confirmed Razor lies frequently , they consistently hear this from customers, and once its booked and the money is taken they will not respond or attempt to make it right.

Move size: 1 Bedroom Home Service cost: $3800

Jaclyn Stimach
Aug 05, 2020
Long-distance move from Lacey, WA to Redding, CA

If I could give a ZERO stars I would..

If I could give a ZERO star rating, I would!! This has been the worst experience I have ever had moving (and I work for the government so I have had many experiences). PLEASE read this whole review so you don't have the same situation happen to you!! At first everything was going good.. I had a 30 day closing time frame, so reached out (through Angie's List) and Ryan from Razor called me almost immediately. He was very friendly and informative and was expressing how his company was one of the best. Unfortunately I fell for it. Communication was good up until 2 days before my move. The Thursday before my scheduled pickup I got a call, verifying the stuff I had to be picked up and made some adjustments (which almost doubled the price). I was told I would receive a call no later than the day before my "first" scheduled date (they give a 2 day window for the packing). The day before my "moving day" I still hadn't gotten a call. I sent emails but never heard anything back. On the Monday morning I called Ryan's number but he didn't return my call (and subsequent calls to his voice mail were stopped because his box was full - or he was blocking me). I then called the 888 number, after 50 minutes in the "queue" I finally spoke to someone and they said.."we have two days blocked for you so you will get a call later today." OK, so mid day I got a call from the "driver" saying he was running behind and needed a couple extra days for the pickup (he said he was still in CO on another job). I told him I didn't have a couple more days, I scheduled the move to coincide with my closing. He said "I will call my supervisor and they will get back to you". NOTHING..no call. By late afternoon I still hadn't heard anything so I called the 888 number. After 80 minutes in the queue, I spoke with Victoria, she was pleasant and said she might have a backup option and would call me back in the morning. Next morning..crickets..nothing. So I called again to the 888 number (after trying Ryan again and still full voicemail). After 45 minutes I spoke to another woman (I was so frustrated I didn't get her name). She said "in paragraph 14, it states that we aren't responsible for delays". She also stated "it isn't like we have trucks right here in our parking lot." I was basically told that the almost $3000 that I have pre-paid for this service was non-refundable because they are not responsible for the delays. I ended up having to rent a U-Haul, purchase a bunch of boxes and myself and my two 70+ y/o friends packed my condo and loaded it into the truck, so I could meet my obligation of being out of my home for the closing deadline. I did get a call from Victoria today (only because I sent a scathing email requesting a refund) and she basically said sorry, the delay was not our fault and we were willing to "reschedule" your packing/move but you chose not to accept a different date. Of course I didn't..I follow through with my obligations! How a company stays in business with this type of service I do not understand. Wait..I do..if they keep $2000-$3000 from every customer that they fail to provide a service for..that's a VERY nice business plan.

Move size: 2 Bedroom Home Service cost: $3000

Ines Casanova
Aug 16, 2020
Long-distance move from Atlanta, GA to Bloomington, IN

Terrible experience - avoid this company.

They increased the price 3 days before the move date, arrived three days late to pick up our stuff. The people who picked up our things did a good job but that is all the positive feedback I have for this company. The truck then arrived again three days late on a Sunday. Only the driver and his son were there to deliver our things and the truck could not get near our property so the driver first suggested that we get a pick up truck from a neighbor or hire a uhaul and then take our things from the truck to our house ourselves (which would defeat the purpose of hiring movers). Otherwise, he said he would take our stuff away and we would have to pay for storage. Luckily we (my partner and I) found a way for him to get closer and he agreed to carry our stuff from a side street for an additional 100 USD. The worst part was that he was very rude while we were figuring everything out. He also was not careful with our things once he finally unloaded them. My recommendation for everyone is to avoid this company.

Move size: Partial Move Service cost: $3200

Michael Haggerty
Aug 17, 2020
Long-distance move from Aldie, VA to Phoenix, AZ

No just No!

Do you have a score to settle? Is your life going too well? Do you have too much money? Are you happy? Do you sleep well at night time? If you answered yes to all these questions this company is for you. Not only will you lose money you will gain anxiety, stress ,aggravation and of course Sleepless nights. As an added bonus You will be lied to in every step of the process. Recommend to people you hate.

Move size: 3 Bedroom Home Service cost: $13000

Sarah Shires
Aug 18, 2020
Long-distance move from San Diego, CA to Waterbury, VT

Scam at every step.

-Arrived 1.5 days late to pick up (after refusing to tell us when they were going to come)

-charged us $1000 more than quoted, even though we have 1/2 as many boxes (exactly the right size) as they quoted us for.

-arrived 3 weeks late with our boxes

-didn’t give us 24 hours notice for either pick up or delivery

-arrived 6 hours late, at 10 pm for delivery.

Move size: 2 Bedroom Home Service cost: $3224

Maritza Rojas
Aug 25, 2020
Long-distance move from Illinois to Florida

Deceptive Cancellation Policy -.

I wanted to move from Chicago to Aventura, Florida and I decided to go with Razor Van Lines to move all my household goods. After 24 hours I had to cancel the move. I inform Razor in writing immediately. I requested my money back on June 11, 2020 and until today I have not received my money. Customer service never picks up the phone. The experience trying to get my money back has been appalling. I have spent up to 48 minutes waiting for customer service. I have called more than 30 times and they always tell me that the delay is for the covi-19.I This looks like a scam. I paid $ 1,060 for not receiving anything. I want to let the naive know not to fall like me and never use RAZOR VAN LINES in their life.

Move size: 2 Bedroom Home Service cost: $1060

Kelsi Prosser
Aug 27, 2020
Long-distance move from Newcastle, CA to Wichita, KS

This company is a complete SCAM!!

I Wish I could give this company negative stars. ABSOLUTELY horrible, I wish I would have read reviews prior to booking. This company scammed us out of $772 claiming that we needed to put down the deposit to book with them and we would only get the discount on the phone with her. After signing a contract that seemed legitimate, I started researching and saw all the reviews of this company being a complete scam. Luckily I was well with in their 72 hour cancellation period and I was able to have the lady add a no admin 10% fee they normally try to push on to the contract. So, I emailed their cancellation email and cancelled. The customer service emailed me stating that they could not stop the payment. I tried to have my bank stop the payment before they charged it but it didn't work they were still able to charge my debit card. That's when I started to call them only to get told over ten times that "yes I see you are going to get 100% refund" But its been TWO MONTHS! Still no refund and every time I call Im told that either the billing department only communicates via email. (which they have not replied since that first email) OR that the billing lady is out. etc. I've also been told three times that they will have the manager call me but never they never do. PLEASE DO NOT MAKE THE SAME MISTAKE I DID AND LOSE SO MUCH MONEY. I have reported to BBB and hopefully fingers cross they will help me get my money back. BTW they are not a moving company they only broker the move. But in my case they scammed me out of almost $800 for absolutely no services!!

Move size: 1 Bedroom Home Service cost: $20000

Marcel Dagenais
Aug 28, 2020
Long-distance move from Brooklyn, NY to Milwaukee, WI

Scam.

Razor Van Lines is a SCAM. Do not trust the broker Andrew if you happen to find him on the other end of the line when you call to get a quote. I had to cancel my move due to the closing date changing on my new house. I cancelled the next day (well within their 3 day cancellation policy) and am still waiting for my deposit of over $550 to be returned 6 weeks later. This company is trash. Wish I could give Razor a 0 rating. Avoid them at all costs!

Move size: 1 Bedroom Home Service cost: $1600

Melissa Steele
Aug 20, 2020
Long-distance move from Illinois to Arizona

Lied about Estimate.

DON’T EVER USE THEM. I was quoted $8,758 for our move by Razor Van Lines. I was contacted a few days prior to our move (which was a month after signing with them) and was told immediately on the phone that I was misquoted on our estimate and it was actually going to cost us $18,500. I was so upset and lied to. They refused to refund our deposit. We were 3 days out on our move and after arguing for hours with them my husband agreed to the $18,500. We then received a phone call from a 3rd party moving company, and as we went through the items, then informed us that we would need to pay an additional $6,000 on top of the $18,000. Sickened by all the false information and lies, we cancelled. We did not get any of our money back and they laughed at me when I called to explain how upset we were with what had happened.

Move size: 4 Bedroom Home Service cost: $18000

Tammy Gaius
Aug 22, 2020
Long-distance move from Pittsburgh, PA to Dallas, TX

Very Unprofessional!

I don’t fault the customer service reps, they can’t help that they work for an unscrupulous company. I have never been more jerked around with any other company. I’ve had to call several times to verify when my things would be picked up to be shipped, my date was pushed back three different times. Now I’m being told that it will take up to 14 days for my things to be delivered. When I initially contracted with them, I was told that it would 3 to 5 days for my things to ship, then the driver who picked up my things said it would take 7 to 10 days to ship. I called Razor today and was informed that it would take up to 14 days for my things to be delivered. I asked to speak with a supervisor and was told that supervisors don’t work over the weekend and I would have to call back on Monday. All I have to say is buyer beware, do your research. This company sucks!!

Move size: 1 Bedroom Home Service cost: $1747

Robin Norris
Jul 27, 2020
Long-distance move from Illinois to Florida

10% Cancellation fee after 1 hour!!

After a very high pressure sale to sign while on the phone. I called an hour later to cancel. No one returned my call, I email no one responded. I eventually found a cancellation email in my contract and they refunded me 90% of the amount as there was a 10% cancellation fee. They did not incur any fees.

The sales rep said I had 3 days to cancel he never mentioned a 10% processing fee. This is completely unacceptable.

Do not sign while on the phone. Read the fine print. Completely unprofessional and dishonest.

Move size: Partial Move Service cost: $2074

Marie Alva
Jul 28, 2020
Long-distance move from Shawnee Mission, KS to Las Vegas, NV

Fraud!!

DO NOT I REPEAT DO NOT GO THRU THIS MOVING COMPANY. THEY RIP U OFF FROM THE VERY START. THEY GIVE U A GOOD QUOTE ACT LIKE THEY WILL PICK UP UR STUFF ASK U FOR 50 % OF THE MOVING COST AND U WILL NOT SEE THAT MONEY EVER AGAIN. THEY GIVE U 72 HOURS FROM BOOKING TO CANCEL OR UR DEPOSIT IS NON-REFUNDABLE. THEY DICK U AROUND TO GET U PAST THE 72 HOURS SO THEY CAN KEEP UR MONEY. A MOVER NEVER COMES AND THEY BULLS**T U THE WHOLE TIME.

Move size: 3 Bedroom Home Service cost: $3524

Thumbnail photo by Marie Alva of Razor Van Lines
Andrew Trieger
Jul 28, 2020
Long-distance move from Tempe, AZ to Lombard, IL

A broker only with no support.

I hired them for "white glove" service. I asked if they were a broker only, said no, I specifically wanted a firm that could be held responsible.

They are only a broker.

After agreeing, never was able to contact that person again, handed off to administrator with same phone #.

Finally on move day got someone new who said they were doing the move, no idea what "white glove" meant but they'd do their best. Packed and moved quite poorly.

Lost a box on the way.

Gave me someone else's box.

Told me to contact Razor Van Lines to submit a claim, 20 minute on hold get through to what clearly is a depressing loud call center and am told nope, they're not liable for anything, I must contact the folks who did the move.. that's not you? nope. So, runaround.

They're just a cheap broker. Do not use.

Move size: 1 Bedroom Home Service cost: $4000

Bonnie Giampietro
Jul 30, 2020
Long-distance move from Frederick, MD to Bellingham, WA

Misrepresentation, verbal abuse when cancelled.

DON"T USE THIS COMPANY! Their customer rep told us they wouldn't run the withdrawal from our bank until after the 3 day period. They ran is the day AFTER we cancelled (within the 3 day period) in writing. When we called to let him know that we cancelled, he said, "F%#) you, F#$(ing faggot!" We asked to speak to mgr, but were told no one was available. Same with their accounting dept. Filed complaint with Florida Attorney General as well.

Move size: 2 Bedroom Home Service cost: $2488

Dennis Isenhower
Aug 07, 2020
Long-distance move from Union City, CA to Mesa, AZ

Worst Move experience ever!! Do not use these people !!

DO NOT USE Razor Van Lines for any move. I would give them a negative number of stars if possible..They scheduled my move and took my money but never delivered. Worst customer service ever as they are non-communicative and have not resolved my concerns in over 75 days of back and forth useless emails. Do NOT get ripped off by this company Don't trust these people to get anything resolved.

Move size: 2 Bedroom Home Service cost: $3000

Kim Sellers
Aug 09, 2020
Long-distance move from New York, NY to Frisco, TX

Move from NYC to Texas.

Needed to move from a NYC apt to Texas. Got a low quote and went with Razor. Our agreement specified the specific date that we had the building elevator reserved and that our things would be dropped off at two locations in the Dallas area. We should have read the reviews so shame on us. Also should have been suspicious when they only take bank checks as payment. As soon as they had our non refundable deposit, we could no longer reach them. The week before our move they reached out to increase their price by approx $1,500, for which they wanted payment before the move. When we complained they said they were the movers and our deal is with Razor Then the evening before the move they called to say they would not be there until the day after our scheduled date. Luckily the building accommodated us and let us reserve the elevator a day later. Then when the movers were there they increased the price another approx $1,500, although everything was as we had described it. Once again they were just the movers and our deal was with Razor. Having no options we agreed to their price increase. Then they would make no commitment regarding when we could expect delivery in Texas. Almost three weeks later the movers called on a Saturday to say they were delivering the next day on Sunday and that it would be an additional $350 for two stops. And they wanted a bank check, which we have no way of getting on a Sunday. Of course Razor is unreachable. I truly believe this is a dishonest operation and should be investigated by law enforcement. Our original agreement of $2,800 has turned into over $6,000. Of course, reviews like this don’t help if idiots like me don’t read them. There are far to many similar experiences for this company to still be in business.

Move size: 2 Bedroom Home Service cost: $6000

Scott Woods
Aug 12, 2020
Long-distance move from Cedaredge, CO to Hot Springs, SD

Look further.

I would not use these people, if I were looking to move. Being generous, there were constant misrepresentations. Our stuff was supposed to be picked up Sunday or Monday. They didn’t call. Spent hours on hold trying to speak with someone. Then they were supposed to be there by 2;30 Tuesday. Then by 10 am Wednesday. Despite failing to fulfill the contract, I have been unable to get anyone to commit to refunding our money. The owner of the truck who was supposed to come Tuesday and Wednesday, told me they did not even get the order until Monday, which was supposed to have been the latest for them to pick up our stuff. This is not an exaggeration. At this point our stuff is still not moved, and we are looking into other options. We will probably be eating the deposit we gave this company. Do yourself a favor.. look elswhere.

Move size: 2 Bedroom Home Service cost: $4000

Not showing 37 filtered reviews.

These reviews are the subjective opinions of MoveAdvisor members and not of MoveAdvisor itself.

Company Info

Pompano Beach,Florida Map
Explore more Florida movers
See more moving companies in Pompano Beach, FL

Razor Van Lines has registered their account, so they will be able to see and respond to your reviews publicly.

Their address is 2700 W Atlantic Blvd Suite 114, Pompano Beach, FL, 33069, but movers usually cover a much larger area.

Licenses & Certificates for Razor Van Lines

Companies that transport household goods within Florida like Razor Van Lines have to register annually with the Department of Agriculture and Consumer Services. The Bureau of Compliance is the responsible regulatory authority that manages intrastate movers. Movers should be registered with the FMCSA to operate interstate.

To legitimately perform interstate moves, moving companies must be registered with the FMSCA (Federal Motor Carrier Safety Administration). Click on the Razor Van Lines license numbers for the government record information:

ICC MC number: 1075376
(Interstate Commerce Commission Motor Carrier number)

US D.O.T.: 3359128
(US Department of Transportation number)

Local State License: not provided

Want more detailed information on licenses? See our detailed guide on moving company regulations here.

What is Razor Van Lines cost for interstate moves?

From 9587 reviews of people moving long ditance, we concluded that the market average costs are around $4866 when moving long-distance.

For Razor Van Lines, we estimate that their average long-distance moving costs will be around $3049, based on 89 long distance moving reviews.

This could mean that long-distance moving services costs of Razor Van Lines for moving between states is cheaper with about 37% from the market average.

Note that these long-distance moving prices vary from the prices you will get if you contact the company, since these costs are extracted solely from reviews data and not the moving company. In addition, move prices can vary greatly because of factors like shipment size and distance between locations as well as supplemental services like packing and assembly. This is why you should compare competing moving quotes from licensed movers with our tool here.

Average service costs information

We generate average normalized moving cost based on information submitted by people who have reviewed Razor Van Lines. Take note that these prices may vary from the prices you will get if you contact the company, since these costs are based on reviews data and not the movers themselves. Please note that move prices can vary greatly based on factors like home size and distance between locations as well as supplemental services like packing and assembly.

The market averages are generated from reviews on our review sites from the last 3 years. To get more precise moving quotes, please consider using our moving estimator.

Community testimonials, ratings and consumer reports on Razor Van Lines - a professional company located in 2700 W Atlantic Blvd Suite 114, Pompano Beach, FL, 33069. Discover Pompano Beach, Florida moving companies.

*MoveAdvisor may not be affiliated with Razor Van Lines and the estimates may be provided from other professional movers in our network.

Do you need help with your upcoming move? Call now (800) 989-8833 (800) 989-8833
Get a free quote and moving consultation. We are available 24/7.
Find Movers
Quote by Phone
Get a Quote
Click to call (800) 989-8833*

*At MoveAdvisor we will connect you with a professional moving company. Please note that we may not be affiliated with Razor Van Lines and you may be speaking with another licensed provider.

Best movers nearby