Average service price

Get an estimate
$ 1294
Local move average
24% less than market avg.
$ 2130
Interprovincial move average
36% less than market avg.
How did we get these costs?

Know before you book

Based on 654 verified moving reviews
  • Most reviewers praised the moving crew for being professional, polite, and helpful. 64%421 reviews
    • Tevfik and Cetin were fantastic, friendly and professional.

      5.0 Tosha Pelley Mar 27, 2026

      Read full review Hide full review

      Very happy with Services

      I had belongings in Storage in Ontario to be moved to Nova Scotia. Tevfik and Cetin were fantastic, friendly and professional. They worked swiftly and placed everything neatly inside my home.

      The price was excellent and half the cost of other companies. Thank you so much!

    • The movers that came to pick up my items were great, they were friendly, respectful

      1.0 Nicole Higgins Sep 09, 2025

      Read full review Hide full review

      Still waiting for my delivery

      I got bamboozled, when I first made contact with Pegasus Vanlines, everything went well, the customer service was great, and I was told everything that I wanted to hear. I was told it was going to take two weeks to get my items delivered, no problem, I was told I only had to pay the deposit on booking, and then the balance in delivery, great. The movers that came to pick up my items were great, they were friendly, respectful, they handled my items with care, they labelled everything and packed everything neatly in their truck, that was the end of the great service. The very next morning I received an email with their invoice attached, I thought that they were just letting me know how much my move was going to cost now that they had weighed my items, mind you the invoice was for $970 more than my original quote, I didn't have the means to weigh my items myself, so I had to go off of what they said, no problem. About 20 minutes after I received the invoice, someone from "accounting" called to find out how I would like to pay my invoice since I needed to pay before they shipped my items, I told them that is not what I was told when I booked the service, they told me that the…

    • They were friendly, professional, and handled my move perfectly.

      5.0 Lisa Knought Aug 13, 2025

      Read full review Hide full review

      Awesome!

      I couldn’t have asked for a better moving team! They were friendly, professional, and handled my move perfectly. Since I was moving from one unit to another right next door, I didn’t need a moving truck. They arrived on time, ready to work, and everything made it in one piece. The price was reasonable, and we would highly recommend this company to anyone looking for quality moving assistance!

  • Most reviewers said the crew handled furniture and fragile items carefully without damage. 57%375 reviews
    • Nothing was missing or damaged

      5.0 Annemarie Blanchard Sep 08, 2025

      Read full review Hide full review

      Great service!!

      Couldn't have asked for better service. They made the move hassle free. No delays. Nothing was missing or damaged and no hidden fees. Nick took care of everything. They were early for pickup and they delivered my things within just a few days. Thanks very much.

    • They were very friendly, respectful, and careful with our belongings.

      5.0 Kim Stevens Aug 11, 2025

      Read full review Hide full review

      Worth Every Penny

      Moving isn’t easy and it can be costly, but this team made it far less stressful, and I truly believe I got my money’s worth from their excellent staff. They were very friendly, respectful, and careful with our belongings. They even moved impossibly heavy items from one location to the next with complete professionalism. From the booking process to the final billing, and thanks to the wonderful staff, I couldn’t be happier.

    • They paid great attention to detail and took extra time to ensure my items were not damaged.

      5.0 James Frosty Aug 09, 2025

      Read full review Hide full review

      Top-Notch Moving Experience

      They were wonderful, respectful, polite, and quick in packing up my household goods and delivering them to the house. Having moved more than five times, I can confidently put these movers at the top of the list. They paid great attention to detail and took extra time to ensure my items were not damaged. Stellar service, and I will absolutely reach out to them again for our next move!

  • Some reviewers highlighted quick, efficient loading and unloading. 48%317 reviews
    • got the job done much faster than I expected

      5.0 Sabina Paudel Aug 05, 2025

      Read full review Hide full review

      Professional and courteous!

      I can't say enough great things about Pegasus! From start to finish, they were awesome. Very professional and helpful. On moving day, the team arrived right on time and got the job done much faster than I expected. They handled everything with great care, were super friendly, and made the whole process enjoyable. I would highly recommend them. They were amazing!

    • Their moving team was fast and careful.

      5.0 Alyssa Perkowski Aug 01, 2025

      Read full review Hide full review

      Awesome!

      This is the second time I've used Pegasus and I have no regrets. Their moving team was fast and careful. They even arrived early for my move and did a great job! Thank you so much! I'm really happy with the service!

    • The team was fast, friendly, professional, and incredibly hardworking.

      5.0 Arif Dincer Jul 31, 2025

      Read full review Hide full review

      Professional Team

      These movers recently relocated my wife and me from Kingston, ON to Montreal, QC. The team was fast, friendly, professional, and incredibly hardworking. They disassembled some of our larger furniture with ease, things I would have spent hours on looked like child’s play to them! I was truly impressed by their professionalism and the care they showed throughout the move. I will absolutely recommend them to all my friends and would use their services again without hesitation.

  • Some reviewers reported that the crew arrived on schedule and met pickup or delivery windows. 34%222 reviews
    • The team of 2 showed up on time and worked well as a team

      5.0 Greg Lynch Aug 12, 2025

      Read full review Hide full review

      Local Move

      First I hired another moving company that was running super late and didn’t care to call me, I messaged Pegasus and Nick answered, he was able to assist my last minute booking to help me move on a Thursday evening. The team of 2 showed up on time and worked well as a team, which made the move so much more pleasant. Very professional and hard working! Will never use another mover in Toronto.

    • There were no delays or slowdowns throughout the entire move.

      5.0 James Jensen Jul 28, 2025

      Read full review Hide full review

      Great Service from Start to Finish

      The final price was a bit higher than I expected, but I understand it was due to the heavy items involved. Even so, my experience with this company was entirely positive. Every employee I interacted with was polite, responsible, and focused on doing the job right. All of my belongings were carefully wrapped, loaded, and unloaded without a single issue. There were no delays or slowdowns throughout the entire move. Overall, I’m very pleased with their service and would definitely recommend them.

    • The team showed up on time, the paperwork was simple, and they were both professional and friendly.

      5.0 Zakary Boutin Jul 22, 2025

      Read full review Hide full review

      No Complaints!

      This was truly an amazing experience! We moved locally in London from a 3-bedroom house to another 3-bedroom house. From start to finish, the entire process was stress-free with no hidden costs. The team showed up on time, the paperwork was simple, and they were both professional and friendly. They handled all our items with extra care, and the final price was very fair. I have absolutely no complaints, everything with the Pegasus team was fully positive!

  • Some reviewers reported difficulty getting updates, unanswered calls, or poor communication. 13%85 reviews
    • We called Pegasus numerous times to have a manager call us back so we could discuss the late truck. No one ever returned our call.

      1.0 Joy Kierstead May 07, 2024

      Read full review Hide full review

      Very Unprofessional

      Booking Pegasus and arrival of truck was great. Waiting for our furniture was where it started. They initially told us 7-10 days. It was 28 days. When the truck arrived he asked me to show him our apartment. After seeing he talks to partner in language I didn’t understand and then he says “Because of the long hallway and elevator we have to charge another $250.”I said you’re two and a half weeks late and you want me to pay more plus we have a cashiers check in the remainder of what we owe. He said “sorry ma’am”. He then said “ How do u want to pay”. They wouldn’t unload till I paid an extra $250. After all was unloaded I noticed that they had ruined a desk. So I said to him what about the desk. All he said was “sorry ma’am. Unbelievable. Just a few days into them picking up our furniture we kept getting called to pay the remainder of our balance even thou the initial salesman said $200 down and remainder on arrival of your furniture. We called Pegasus numerous times to have a manager call us back so we could discuss the late truck. No one ever returned our call. If your wanting to book a truck oh they will call you immediately!

    • once they received the deposit, their communication ceased

      1.0 Houda Kendall Feb 12, 2024

      Read full review Hide full review

      Highly unreliable

      My experience was extremely poor. Despite their initial active outreach and eagerness to sell their service, once they received the deposit, their communication ceased. They only responded two weeks later when I requested a refund of my $200 deposit, which they were reluctant to return. Regrettably, I was unaware of these negative reviews before submitting the deposit.

      Go check their BBB reviews.

    • I emailed Nicklis but he DOES NOT return my several emails.

      1.0 Cathie Lynn Hayes Jan 22, 2024

      Read full review Hide full review

      Van still has not arrive 3 weeks later

      We started this journey with a guy named Nicklis. He contacted us after we inquired about having our late fathers things shipped from Ontario to Saskatchewan. He gave us a price that was compatible with most of the other moving companies we reached out to butNicklis was friendly and promised they would load the things on the Thursday, January 4th, 2024 and leave for Saskatchewan, January 5th 2024. Our things would arrive the following Friday, January 12th, 2024.

      Friday comes and NO moving van arrives ,NO phone call they where NOT coming, NO email they weren't coming.

      I emailed Nicklis but he DOES NOT return my several emails. So, I email the Accountant and she emails me back saying " sorry they didn't have a container available to ship our things".

      A COMPANY THIS BIG DOES NOT KNOW WHEN THEY HAVE A CONTAINER AVAILABLE??

      IT TAKES 3 DAYS FROM ONTARIO TO SASKATCHEWAN, WE HAVE MADE THE TRIP SEVERAL TIMES.

      When I asked when they would arrive, she said this Friday, January 19th,2024 but NOPE nothing was delivered, Never heard anything from anyone they weren't coming.

      I emailed again and she said they have left and they will be there Monday January 22nd, 2024. BUT she said they…

Review summary

Write a Review
5
4
3
2
1
4.3
657 reviews

Your trust is our top concern, so businesses can't pay to alter or remove their reviews.

Photos from reviews

Reviews

Dora Burton
Jul 07, 2025
Long-distance move from Windsor, ON to Langley, BC

Long Distance Moving

I recently hired this moving firm for my cross-country move, and I couldn't be any happier with the level of service delivered. The team was timely and did an excellent job in making sure that my belongings were carefully packed and secured throughout the movement. They were very neat when handling fragiles and even dismantled and reassembled things with precision. It amazed me how they were vigilant and very professional in all they did. I highly recommend their services to any individual in need of a reliable moving firm.

Move size: 4 Bedroom Home Service cost: $8000

Serge Delice
Jul 07, 2025
Long-distance move from Cambridge, ON to Regina, SK

Best Moving Experience

I've relocated several times, and this was hands down one of the best experiences I've had. The movers were extremely friendly, professional, and truly handled my items with care. All items were delivered safely, and they made the process so easy and considerably stress-free for me. Truthfully, I'm very pleased I used them and would happily refer their service to any individual looking to relocate.

Move size: 3 Bedroom Home Service cost: $2300

Jordan Hussain
Jul 10, 2025
Local move from Toronto, ON to Ottawa, ON

Smooth and Stress-Free Move

I had never used a moving company before, so past moves were always stressful and time-consuming. This time, everything was different. The team worked hard to make the process smooth and stress-free. Their communication was excellent, and every detail was handled professionally. Even before moving day, the staff was responsive and helpful, answering all my questions without wasting time or asking unnecessary things. I really appreciated how efficient and respectful the back office was. Pegasus did a great job. Highly recommended!

Move size: 3 Bedroom Home Service cost: $1200

Leo Jones
Jul 11, 2025
Long-distance move from Oakville, ON to Winnipeg, MB

Great Experience!

I moved yesterday with Pegasus Van Lines and was truly impressed. Staff were courteous, detail-driven, and way less expensive than other movers I've used in the past. My other moves I've made have been a disaster but, honestly, this was a totally stress-free operation. The men were excellent, tipping their hats, efficient, and diligent. 10 stars all the way!

Move size: 4 Bedroom Home Service cost: $7400

Mathis Cliche
Jul 16, 2025
Long-distance move from Cambridge, ON to Winnipeg, MB

Fantastic Job!

These guys are always a pleasure to work with! I've now utilized this company twice and each time they leave me absolutely amazed. Their movers are continually respectful, handle belongings with care, and above all, remain professional. They genuinely care about their customers and make sure everything goes smoothly on moving day. This is my second time being extremely satisfied with their service, and I won’t hesitate to keep using this company!

Move size: Partial Move Service cost: $1500

Allie Kleer
Jun 13, 2025
Local move from Oakville, ON to Ottawa, ON

Very Professional

The movers were professional. They arrived promptly within the scheduled window, wrapped all the furniture pieces, and were just as efficient at unpacking and asking where everything should go, making sure it was in perfect order prior to departure. A great advantage was how upfront they were on pricing, allowing me to decided how much of my move I wanted to do myself in order to reduce the cost of the move overall, which saved me hundreds of dollars.

Move size: 3 Bedroom Home Service cost: $1500

Carol Anne Sargent
Dec 01, 2025
Long-distance move from Victoria, BC to Ottawa, ON

One star was as low as I could go - Do not recommend

It has been eight weeks since our thousand pounds of belongings was picked up from Victoria for a move to Ottawa our pick up date was rescheduled twice and the delivery date is yet to happen. I can’t get in touch with anybody. Nobody is returning my calls or emails. No one is answering the phones. This has been the most frustrating experience of my life. We’ve been given seven potential delivery dates, and although I tried to refuse to pay the balance until the goods were delivered, I was told they couldn’t set up another delivery date until it was paid in full. That was four weeks ago and we still don’t have our belongings.

Move size: Studio Service cost: $1300

Stu Mckay
Dec 10, 2025
Long-distance move from Ontario to British Columbia

Terrible, go with someone else

Don't hire with this company. Owner Nick will give you a time frame of delivery, it was double with no explanation. He even requested me to give positive feedback to other potential customers. They take your money quickly n will not answer calls to see why our belongings are not at the destination. It's on it way yet Air tag states no movement for over 2 weeks. Items were damage, lost n extra fee to bring in apartment $300 with 42 ft extra distance. Do not hire this company, not even a one star

Move size: 1 Bedroom Home Service cost: $4300

Paul Dixon
Aug 25, 2026
Long-distance move from Winnipeg, MB to Truro, NS

Absolutely Terrible

100% do not recommend. Do not hire! They have terrible customer service, do not advise on delays. Such as my load being delayed 3 weeks in Winnipeg. No call to advise. Now 2 weeks after that have been invoiced and expectation set that it would arrive late last week or saturday. Now a tuesday and they can not provide answers. At this point it's clear my load must be lost, damaged, stolen.

Move size: 2 Bedroom Home Service cost: $7100

John Move Advisor Dinan
Sep 28, 2026
Long-distance move from Calgary, AB to Halifax, NS

Stay Away from this Company!

Used them for a move. It would have been smarter to have sold my stuff and purchased new. Unfortunately zero star was not an option; let alone negative stars. The list of costs associated with replacing what was broken or stolen has reached between $25-30,000 Canadian dollars. This company seems intent on financially destroying their customers.

1.) Destroyed family heirlooms.

2.) Damaged the walls of the house we were selling. Did not put any care into moving out of the home. I had to spend 3 days fixing holes and repainting before the buyers were satisified. Pegasus refused to take responsibility for their actions.

3.) Once this happened ask them not to bring the same mover to our new home. That mover started calling my wife at ungodly hours verbally harassing her about my statement. I told him to pound sand and blocked his number. Reported this to Pegasus. They ensure me the matter would be dealt with.

4.) Was told they would bring material in one shot on X date. They did not show up until 3 weeks later after numerous calls and no responses. I end up having to block my number in order to get in touch with them. Also part of the stuff came in one move, the other part came 3 weeks later. We moved in the winter.. Guess which part came with my snowblower and winter supplies?

Absolutely bonkers.

5.) Low and behold; HARASSING mover was part of the team that dropped off my stuff.

6.) Stuff that was dropped off was severly damaged. A non comprehensive list of stuff broken beyond repair:

a.) High end TV

b.) King bed and mattress --> They rolled up a high end king mattress so that the springs were busted when it showed up. The bed-frame had missing pieces and broken supports for both the king and queen sets.

c.) Family dressers and hope chest

d.) Handyman tools --> router, mitre saw

e.) Lawnmower

f.) Children's outdoor toys

g.) Exercise equipment like bikes, treadmill, etc.

7.) Magically new supplies such as baby formula, diapers, etc. that were still in the box went "missing". Anything that was still in original boxing and had not been opened was not found when they showed up.

8.) We were told that the movers would move the boxes into the proper parts of the house. That was a lie. The movers refused to leave clearly labelled boxes in the corresponding room and were told that was an additional fee that was not agreed upon prior when discussing.

9.) They would not respect my wife and her answers. The movers would not accept anything my wife said and would only accept the statement if it came from me. While I was working on a variety of other tasks my wife would continually come to find me to take the phone to confirm that what she said was accurate. When they showed up it was quickly evident they were not going to listen to her and as such our planned division of work to get the family ready for moving was thrown away. The "men" that came were traditional Muslims and showed my wife absolutely no respect. This is something she dealt with in the past as a teacher in an Islamic school so it was quickly evident what was going on.

10.) DO NOT USE THIS COMPANY!!!! STICKING NAILS IN YOUR EYEBALLS WOULD BE MORE ENJOYABLE AND HAVE A BETTER SUCCESS RATIO!

Move size: 4 Bedroom Home Service cost: $26000

Hadwin Mack
May 03, 2022
Long-distance move from Charlottetown, PE to Etobicoke, ON

5 Star Moving

My experience with them for moving 2 bedroom long distance was thoroughly professional and efficient from start to finish.Communication was very good every step of the way, so all my questions were answered and I knew what to expect when.Driver were highly professional. I was particularly impressed with their attention to detail in protecting and packing my items, as well as documentation.

Move size: 3 Bedroom Home Service cost: $2230

Official company response

you are the best customer ever sir
Thank you !

Nicola Carter
Apr 25, 2022
Long-distance move from British Columbia to Ontario

Thank you for extra effort

Reservation was really easy to book and I only gave them 2 weeks notice. Nick called to reconfirm the day before. I'm happy they did

make this extra effort or it might have slipped my mind, with all the details. The guys were on time. They were courteous and moved everything in 3 hours. Technically I didn't do anything just pack my belongings. Crew did everything.

Move size: 2 Bedroom Home Service cost: $1560

Official company response

we appreciate your nice words !
Thank you

Susan Ezie
May 11, 2022
Long-distance move from Swift Current, SK to Thunder Bay, ON

Terrible communication/service

I was to move from Saskatchewan to ON. I read the reviews and went with this company. BIG mistake!! They scheduled me on May 10/22 and I had packed and waited. I called the company at 7am to confirm and was told to expect the driver by 11am. I was told to call the driver, only for the driver to say he was not scheduled till weekend. Highly disappointed as I had bought my flight tickets to move. I was stranded with having to deal with an alternative.

The company representative was very nonchalant and seem to already know about the mess up!

I had to ask for my refund cos I was very unhappy With the company’s integrity and zero accountability!

Move size: 2 Bedroom Home Service cost: $200

Official company response

Hi Suzie
we are very sorry that you feel disappointed with our company. Unfortunately for mechanical difficulties we were late for your pick up date , however that was not in our hands as truck that broke down was the only truck in your area of pick up ,yet we offered you alternative plans to accommodate your move and we also offered to compensate you for your flight tickets as however you closed your doors completely for a healthy communication . we updated with every details of the truck's arrival and we were extremely polite with our communication with you .
you asked for your deposit to be refunded and it immediately got refunded to you as well. we are sad that we couldn't satisfy your needs with our services.

Sania Stone
Apr 22, 2022
Long-distance move from Charlottetown, PE to Orangeville, ON

The Best!

My movers from Pegasus Vanlines were extremely careful, diligent, polite and highly expert.They were consistent from the minute

they showed up right on time, fully equipped and dealt also with any disassembly with skill and easy . Nick is great person. He always answer my calls. Also Nick is most friendly person I ever talk before. Thank you all !

Move size: 3 Bedroom Home Service cost: $2346

Official company response

we are very happy you are pleased with our services
we try our best to make sure customers are happy !!

David Sekman
Apr 17, 2022
Long-distance move from Vancouver, BC to Milton, ON

Smooth move

I hired this company to move my furniture from Vancouver to Milton ontario . They wrapped all the furniture carefully . They were friendly and it cost way less than what I though it would .

It took them about 2 weeks to arrive , which was a bit longer than they promoted however everything arrived as it was loaded no hassles ,

I’d use them again

Move size: 2 Bedroom Home Service cost: $2700

Official company response

thank you very much we appreciate your comments please call us again with your next move

Chris Cowan
Jun 14, 2022
Long-distance move from Ontario to Quebec

Do not hire this company

We wanted to hire an interprovincial moving company that we could trust to see the move through from destination to arrival with no hiccups or gotcha overages. Nick, the salesman, was quite convincing that we could scope the cost ahead of time for everything other than the weight of the cargo. At our destination, the crew left furniture on the bottom floor, threatened to charge us for having to climb a small flight of stairs, and overall quibbled about reassembling furniture. After the move, we politely asked some degree of restitution from Nick and from a Steve, who reacted with hostility from the jump. We wanted them to send a small team to move some of the furniture left on the bottom floor to the top floor. We did not ask for any money back. Pegasus is exactly the moving company you want to avoid. Once the cargo is loaded you will be told credit cards aren't acceptable forms of payment and the quality of service will be dictated by the crew on the ground. You WILL be left with an incomplete move if you go with Pegasus.

Move size: 3 Bedroom Home Service cost: $3200

Official company response

we are sorry to hear that you are not satisfied with our services . first of all lets be clear that your shipment was picked up on time and delivered on time ! everything was done based on your request . shipment was picked up on 10th june from Hamilton, ON and Delivered to Montreal next day as promised .
as promised furniture was professionally wrapped and taken apart . reassembly is not part of the service ! and you were never told it was and it is in the initial quote and contract clearly outlined !
Not a single scratch on the items !
customer contacted us after the move that movers couldn't take their 300lbs desk up in the stairs in Montreal and and that item only was left in their living room and this is the only issue they said they have , we spoke to the client and said we informed the management team to see if or when we can send a team out and find out if it is doable because if its physically not doable then there is not much we can do .
even though our coworkers informed them that they would get back to them to see if this is doable , client insisted calling 10-20 times without giving us any time to reevaluate and to see if we can resolve their issue.
they harassed the sales person as well the manager several times over the phone and unfortunately they are extremely rude
they didn't appreciate the hard work we put in and they don't appreciate these individuals who worked at their premises are humans .

Marquita Duncan
Jun 28, 2022
Long-distance move from Brandon, MB to Ottawa, ON

Beware! The Absolute Worst Moving Company

On the 21st of June, Nick Galanis collected my deposit of $200. His company contacted me in response to a request that I made on moveit.ca. I advised him that my family and I are relocating to Ontario on the 30th of June. We had our flights booked and needed to have our items shipped. He assured me that the movers would pick up our items of the 27th June and they would arrive to us on the 2nd of July.

He also assured us that the day before the movers come, they will call to schedule a time. We did not receive a call on the 26th. On the 27th, I called Nick from Pegasus Van Lines at 8:05am and asked what time could we anticipate the movers. He said he would check and call back. He did not. We called him back at noon. He assured us the movers would be there between 3:00-5:00pm. When no one showed up, I called back after 5:00pm. He said that he had left the office and would check into it.

A lady called from Pegasus Van Lines stating that the truck was full and they would like to cancel for today, but rebook us for the 1st of 3rd of July. I told them that was unacceptable. As I told Nick, we have to be out of our home

in Manitoba before the end of the month, and we have flights booked for the 30th of June.

They had multiple opportunities to advice us of this before end of business day when they were expected to show up. They did not provide reasonable notice that would have allowed us to make alternative arrangements. Now we are faced with a predicament that will seemingly have a negative domino effect.

If you have experienced a similar situation with this company. I implore you to speak with a Lawyer about breach of contract. Especially of you’ve been severely inconvenienced.

Move size: 2 Bedroom Home Service cost: $1350

Thumbnail photo by Marquita Duncan of Pegasus Vanlines
Kevin Denby
Jul 01, 2022
Long-distance move from Winnipeg, MB to Belleville, ON

Pegasus Vanlines - avoid like the plague!

If you want my opinion based on my personal experience with Pegasus Vanlines, the only moving you need to do if you are considering using this bunch is: MOVE AWAY ON A DEAD RUN!

Nick provides great promises and incredible price quotes, but at the same time, does all he can to avoid providing a legit contract with his name on it. Calls take forever to be returned with no end of excuses . Even their deposit transaction receipt simply says MOVING EXPENCE. No addresses, no business numbers, no telephone numbers … ZIP!

Calls to other interprovincial movers from Ontario to Alberta revealed that no one has actually heard of them and no one recalls seeing any of their trucks on the road. Googling shows they HAD two addresses (of a sort) one in Texas and one in Toronto area, but both are discretely noted as being ‘Permanently closed’.

Are they legit or a scam? I don’t know, but my ‘alarm bells’ went off and I didn’t give them the chance to prove either. I get the impression that of the 70+ reviews they show, the majority are penned by the company itself. On the other hand, the reviews that are done by their dissatisfied clients have a serious air of truth to them that is hard to ignore.

Remember – if it sounds too good to be true – it more than likely IS. I strongly recommend you not consider this ‘company’.

Move size: 3 Bedroom Home Service cost: $650000

Official company response

we don't know where to start responding this one but our legal team already started investigating this 'Slender'! and will take legal action against [NAME EDIT] !
Client contacted sales person Nicholas to get a revised quote based on 9000lbs (apparently he had movers came to his house and gave him 9000lbs estimate ) we did send him a revised estimate for 9000lbs and emailed that and he asked some questions about the moving and all his questions were answered , he called again and asked if we could go to his home for an estimate we said we don't do in home estimates in Manitoba then he said ok and we hung up . then about one hour after he called again and asked the same exact question and we said we already said we can not come for an estimate and he asked the same question and his response was he is confused ! which is ok we don't judge .
he called again and wanted to book his move we explained the procedure which we said we need his addresses and $200 security deposit towards the move . he provided his addresses and credit card for the deposit . by the way move was booked for july 12 th . all his calls were answered even tho we were extremely busy end of the month !
then he asked for the moving contract to be emailed to him along with the receipt for the deposit which was emailed and he responded as thank you very much then he asked for a senior discount for being over 65 years old then we agreed to give him %5 discount then one day after he said he needs to cancel his move . this is all that took place between [NAME EDIT] and Pegasus Vanlines . then next thing we know he goes and writes a review about us even though he didn't even move with us , like who does that ?i guess [NAME EDIT] does !
yes our merchant name for credit card transactions is moving systems so people easily recognize their credit card transactions done by our company when it comes to deposits or final amount payments and what is wrong with that ?!!Never ever had a customer pointed it our complained about that !!
Pegasus Vanlines Head office is in Toronto , ON and he claims he found one in Texas? yes i also found one is new zealand so does that mean we are located in there too ?
i called [NAME EDIT] today and asked him about how he would like to be refunded for the deposit he wanted it to be put back into his credit card then i asked him why he posted a review about us
this is the response " i have to go "!!!
shows clearly he feels embarrassed about what he did .
everybody is free to choose whatever moving company they want to move with but just because they change their mind they cant just slender the company
[NAME EDIT] will be taken to court and all the details about the case will be shared publicly online !

Liam Brie
Jul 01, 2022
Long-distance move from Saint John, NB to Montreal, QC

May not be a legitimate operation -- look elsewhere

Fortunately I checked back here to see if any reviews had appeared from other clients since I made the initial booking. I was shocked to see a handful of one-star reviews in a span of several days.

My move was scheduled for June 30 at 11am, I did not receive the call the day before as promised by Nick, and when I called at 10:30am -- thirty minutes before they were scheduled to appear -- another member of staff claimed an email was sent to me asking to reschedule for after July 2. I had looked and been checking every week since I booked the move, did a search of my inbox and spam folder, there was nothing there.

Being forewarned by other recent reviews that there was a possibility my belongings would go missing for 10+ days and they'd be non-responsive, I cancelled without hesitation as they already broke two commitments before even touching my belongings. I feel I have dodged a bullet, and I am fortunate I have the ability to schedule a later move with a different company. If I were a renter with a strict move-out date, I'd have been screwed. They never did confirm an arrival date in writing, so it was likely the 'about 24 hour' turnaround time from NB to QC was a bluff, based on other feedback I see..

It's important to note they are not certified by the Canadian Association of Movers, which only associates with reputable and trustworthy companies. Please use their website as a resource to find legitimate moving companies as well as fraud alerts, as fraudulent moving companies are spiking especially in Toronto. I fear this company may be one of them.

The only positives I can report is that my 200.00 deposit has been posted as a credit back to my card as promised after my cancellation, which really is the bare minimum.

Move size: Studio Service cost: $2400

Official company response

we don't have a customer by this name , most likely you are writing it to the wrong company !

Erica Silva
Aug 05, 2022
Long-distance move from Manitoba to Ontario

WORSE DECISION OF MY LIFE!!

We moved from Ste Anne Manitoba to Ottawa after I completed a quote request online. Within 5 minutes, I got a call from Nick or Nicholas with my quote, asking when I wanted to move, etc. I read the reviews and went with this company. WORSE DECISION OF MY LIFE!!

I booked with them, provided a deposit for $200 and scheduled the pickup from Jun-10 and the Delivery for Jun-18. The company call me and pick my belongings on the day and time. The truck was not of the company that I hired. They came without any tools to dissemble the furniture, but other than that, everything went smooth.

Two days before the date (Jun-16) of the arrival, I called them to confirm the time to schedule the elevator, but no answer. I called several times. I called the company and got on hold of Grace, who informed me that my belongings were scheduled for July 18. I told her that was impossible because when I talked with Nick, I informed him when I needed my belongings and then we scheduled the pickup date. I decided to speak with nick, Who was the person who made the schedule, So I used another number to call, and Nick picked up right away (probably assuming a new sale) but told me that I had called four times and he won’t talk with me again.

The manager called me on the new number and started yelling at me, contacted me layer and accused them of harassment because I called four times to his employee. It was the worst call that I have received in My life. He was very aggressive, and I asked to get my belongings back because I won’t do business with him again.

He told me to get my belongings back. I needed to pay 50% of the price even though my belongings were still in Manitoba, and I hung up the phone on my face.

I started to talk with Grace by email, and she was lovely and tried to solve my problem, so I decided to continue the move. She promises me that my belongings will be delivered on Jul-01.

I asked many questions in the email, and they said I could not pay by credit card. However, the account will send the invoice when my belongings arrive in Toronto. They send the invoice 30% above the estimated. I paid, and they scheduled the delivery.

WE SLEPT on the Floor for more than a month.

All mattresses got all mould and with a bad odour that I need to but on garbage. My belongings were very damaged; I guess they through on the truck.

Move size: 3 Bedroom Home Service cost: $3382

Thumbnail photo by Erica Silva of Pegasus Vanlines Second thumbnail photo by Erica Silva of Pegasus Vanlines
Karen Burkett
Aug 29, 2022
Long-distance move from Port Colborne, ON to Truro, NS

Beware

Worst experience. First they were late then after I was told all I had to do was pack my boxes upon thir arrival I was told that it was $45 per item. When I called to question it I was told I didn't say that not my fault you didn't pack your things don't have to move your stuff. I had to be out that day and he knew it My question how do you pack a sofa. They smashed glass before loading it on the truck and would not admit to it. I was not told about all charges. I was charged $200 for being outside of Toronto and $50 for weighing the load. It cost me almost $7000 I was quoted $3000. I was told delivery would be in a week it was over a month. Every time I called I was told 10 days. The last time I was told people that moved in June are still waiting you can wait. When I finally received my stuff there was thousands of dollars in missing and damaged items. I was harassed for proof of payment even after I sent it that's all they seem to care about. When I put a claim in I was told make a list we pay by the pound. I ask you how do you replace everything when you are paid by the pound. He is very nice until he receives your deposit. Beware if you still choose to use this company prepare yourself to wait atleast a month to get your belongings. My mobility items were also on the truck because I couldn't fit them in the car nothing matters to them other than if you have the money when they get there whenever they decide to show up.

Move size: 2 Bedroom Home Service cost: $6700

Thumbnail photo by Karen Burkett of Pegasus Vanlines
Anne Claire
Sep 27, 2022
Long-distance move from Winnipeg, MB to Gatineau, QC

Miserable moving experience, awful customer service

Pegasus delivered with 7 days delay a miserable moving service : every single piece of furniture arrived damaged broken, scratched, covered with greasy black dirt and even footprints on our couches. (value $8 500)

They did not provide any valid legal paper and even refused to communicate their address so that you can't send formal claims.

In response to a formal notice, they offered a ridiculous amount compared to the material prejudice, saying it is not included in the Terms and Conditions of the contract they never sent to us and we never accepted nor signed.

Their poor business practices have been reported to the CAM, the BBB and are now brought to the justice.

For all unfortunate customers : here is the address, as this is a legal information which should be on every of their documents.

Pegasus Van Lines

1377 the Queensway Unit 108

Toronto, ON M8Z 1T1

Move size: 4+ Bedroom Home Service cost: $8400

Thumbnail photo by Anne Claire of Pegasus Vanlines Second thumbnail photo by Anne Claire of Pegasus Vanlines
Brian Albert Hein
Oct 06, 2022
Local move within Ontario

Move from Ottawa to Sudbury

Whoever is reading this review please, please do not ever go near or engage this company. They will rip you off and not be honest with you at all.

What happened to us with their scam was that they did not weigh the truck empty. They only gave us a verbal weight that was a lot less then the actual truck weight.

That way the weight of the truck full

minus an estimated truck weight empty will result in a higher weight then actual. The final weight will then be inflated and you will pay more then you should.

They never will tell you that you must pay them before they unload at your new destination. We were unloaded on a Sunday so we had no access to banks.

Also we had a lot ot unnecessary damage to our furniture caused by their inexperienced movers.

When we sent photos of the damage and requested compensation we were denied and issued pages of fine print conditions that never were explained to us at the time.

In summary:

1. They do not weigh the truck empty and will estimate it's weight.

2. They insist on payment before they will unload.

3. They will send you their conditions and fine print after you experience any damage caused by the movers.

UNDER ANY CICUMSTANCES DO NOT HIRE THEM.

Move size: 4 Bedroom Home Service cost: $13000

Thumbnail photo by Brian Albert Hein of Pegasus Vanlines Second thumbnail photo by Brian Albert Hein of Pegasus Vanlines
Tyanna Silva
Sep 11, 2022
Long-distance move from Montreal, QC to Toronto, ON

DONT USE THEM!

I was moving from Montréal to Toronto & I paid the deposit of $200 & I had a set date for pick up and drop off. I went all the way to Montréal to pack up my things & move them into my new house in Toronto. I took time off work for this, the movers showed up & looked around then just left without saying nothing. blocked my number & I couldn’t get a hold of no one. I kept calling on another number & the mover guy answered and said I had to pay an extra fee charge of $300 but there was (4) steps that led to the front door. They canceled my move. Then told me they left for another pick up else where then I was told they will come back in a couple of hours. They wasted my time & I ended up getting a refund. scam!!! DON’T USE THEM!!!! USE YOUR MONEY ELSE WHERE!

Move size: 1 Bedroom Home Service cost: $200

Thumbnail photo by Tyanna Silva of Pegasus Vanlines Second thumbnail photo by Tyanna Silva of Pegasus Vanlines
Olga Moorhouse
Sep 19, 2022
Long-distance move from Ottawa, ON to Brandon, MB

Hardworking and nice.

Hands down, the best moving experience I have had. From the incredible office staff Nick, who answered my endless questions) to the amazing group of movers who came. They were on time, and exceeded my expectations with how fast and efficient they were! The teams was diligent and carful with all of my belongings as if their own. A HUGE thank you to all the staff at Pegasus Van Lines!! Amazing!

Move size: 2 Bedroom Home Service cost: $4050

Thumbnail photo by Olga Moorhouse of Pegasus Vanlines
Not showing 197 filtered reviews.

These reviews are the subjective opinions of MoveAdvisor members and not of MoveAdvisor itself.

About Pegasus Vanlines

4.3 from 657 reviews · Toronto, ON movers

Pegasus Vanlines has registered their account, so they will be able to see and respond to your reviews publicly.

Company Notes

Looking for a dependable moving company? Get the professionalism, dedication, and service you deserve when you turn to Pegasus Van Lines as your moving solution. Whether you are moving into or out of Canada, you can trust Pegasus Van Lines to always be your first choice when relocating your valuable property.

Licenses & Certificates for Pegasus Vanlines

Before hiring a moving company like Pegasus Vanlines you should generally make sure you are dealing with a legitimately registered business. Some moving companies are incorporated in a specific province or territory and others are federally incorporated.

You can lookup federal corporations by name in the Corporations Canada online database.

When looking to hire a moving company from Ontario, you may want to lookup your company in the provincial register: Business name registration, Ontario.

Canadian moving companies that perform deliveries to USA or prick up customers from USA, should have a valid DOT number to operate legally.

US D.O.T.: not provided

Generally, all businesses have to register in the province or territory in which they do business.

You can get a free moving quote from registered movers with our moving cost estimation tool here.

What is Pegasus Vanlines cost for local moves?

We have calculated an approximate local moving market average price from 367 reviews of people moving within Ontario to be $1696.

From 252 local reviews for Pegasus Vanlines , we have calculated an average moving cost of $1294 for local moves.

This could mean that Pegasus Vanlines is cheaper with about 24% from the market average.

Take note that these local moving prices may vary from the prices you will get if you contact the company, since these costs are based on reviews data and not the movers themselves. Move prices can vary greatly as factors like home size and time spent moving as well as supplemental services like packing and assembly could influence your individual price.

To receive a more accurate moving quote from multiple local movers and compare the best pricing, we recommend you get an estimate from our cost estimator here.

What is Pegasus Vanlines cost for interprovincial moves?

From 447 reviews of people moving long ditance, we concluded that the market average costs are around $3313 when moving long-distance.

For Pegasus Vanlines , we estimate that their average long-distance moving costs will be around $2130, based on 240 long distance moving reviews.

This could mean that long-distance moving services costs of Pegasus Vanlines for moving between states is cheaper with about 36% from the market average.

Note that these long-distance moving prices vary from the prices you will get if you contact the company, since these costs are extracted solely from reviews data and not the moving company. In addition, move prices can vary greatly because of factors like shipment size and distance between locations as well as supplemental services like packing and assembly. This is why you should compare competing moving quotes from licensed movers with our tool here.

Average service costs information

We generate average normalized moving cost based on information submitted by people who have reviewed Pegasus Vanlines . Take note that these prices may vary from the prices you will get if you contact the company, since these costs are based on reviews data and not the movers themselves. Please note that move prices can vary greatly based on factors like home size and distance between locations as well as supplemental services like packing and assembly.

The market averages are generated from reviews on our review sites from the last 3 years. To get more precise moving quotes, please consider using our moving estimator.

Community testimonials, ratings and consumer reports on Pegasus Vanlines - a professional company located in , Toronto, ON. Discover Toronto, Ontario moving companies.

*MoveAdvisor may not be affiliated with Pegasus Vanlines and the estimates may be provided from other professional movers in our network.

Do you need help with your upcoming move? Call now (800) 989-8833 (800) 989-8833
Get a free quote and moving consultation. We are available 24/7.
Find Movers
Quote by Phone
Get a Quote
Click to call (800) 989-8833*

*At MoveAdvisor we will connect you with a professional moving company. Please note that we may not be affiliated with Pegasus Vanlines and you may be speaking with another licensed provider.

Best movers nearby