Average service price

Get an estimate
$ 4253
Interstate move average
13% less than market avg.
How did we get these costs?

Review summary

Write a Review
5
4
3
2
1
3.8
429 reviews

Your trust is our top concern, so businesses can't pay to alter or remove their reviews.

All reviews

Nichole Richard
Jul 15, 2020
Long-distance move from Coppell, TX to Toledo, OH

Nice!!

The movers called when they were running just a few minutes late on Sunday morning so we knew when to expect them. Once they arrived they were incredibly professional and efficient. I was moving one bedroom from GA to OH a house in and they we were done in 2 hours flat including the drive. Highly recommend these guys! Everything about the experience was no-stress.

Move size: 2 Bedroom Home Service cost: $3000

Official company response

Thank you for the kind words !

Luz Sancen
Aug 15, 2020
Long-distance move from New York to Michigan

The Deposit Was The Broker Fee - 40% of The Quote.

This is a broker company, Frank Jackson took my call, asked me for a room by room inventory, gave a quote and asked for a 40% deposit which I paid with credit card + a 5% fee, 30% would be paid at pick up and 30% at delivery, I was told all could be paid by card.

Moving company came the following day, they asked to be paid for 1/2 of the move to start packing, red flag!! but I had not option I needed to leave my rental so I issued a check. They said the other half should be paid at delivery.

Fast forward, I hear from the moving company that my remaining balance is half of the quote, my DEPOSIT IS THE BROKER FEE, I call Alliance customer service I got treated very poorly, I contacted Frank Jackson to get clarification on my quote (which I have in an e-mail) I hear less than crickets.

In short I'll end up paying 40% more than my quote, which by the way wasn't cheap I paid a similar amount moving in so I have a fair real reference.

Move size: 2 Bedroom Home Service cost: $4800

Official company response

Mr. Luz,

The deposit is secured to solidify your dates, and disperse for necessary materials and gas for the crew. Furthermore, 50% of the remaining balance is due on pick-up prior to loading after the Bill of Lading signed, this is an industry standard. We also have numerous records of our office speaking with you in regards to your delivery based upon the DOT guidelines. If you have any further questions please do not hesitate to reach out.

Jamie Becker
Aug 17, 2020
Long-distance move from Orwigsburg, PA to Atlanta, GA

Do Not Hire Alliance Moving And Storage or Packrite Movers!!

My husband and I hired a moving broker (Alliance Moving and Storage), who in turn, hired PackRite Movers to handle our long-distance move. We were quoted a price based on the cubic footage of our items (~1200 cu. ft.) and were told to expect a minor increase based on our actual items. We were also instructed to deposit 1/3 of the total cost before services are rendered, which amounted to $1229.80. On moving day, PackRite Movers arrived with a 26-foot moving truck, which we later learned can only have a maximum capacity of 1700 cubic feet (per the Penske website). The Forman counted our items and estimated 1400 cubic feet before loading. This seemed reasonable, so we allowed him to proceed. When he was finished loading, he told us that it was 1800 cubic feet (despite the moving truck being 2/3 full), and he charged us additional packing materials, which were supposed to be free of charge (with some exception noted in Alliance Moving and Storage's contract). The Forman on delivery even admitted that there was an additional 300 cubic feet of another person's belongings in the truck, but he would not allow me to take photographs. My husband didn't know any better (I was not present at the time), and since we were at risk of losing our large deposit, and we absolutely had to move that weekend, we had no choice but to sign the contract. We were assured that we could submit a claim to their customer service department to rectify the issue. On delivery, we paid the additional $1932 in cash as we were directed, and I submitted a detailed claim by PDF and by mail to PackRite Mover's customer service department. I provided photographs of the moving van, its licence plate, and our items to ensure proof that we were overcharged. I also provided a full copy of the contract. PackRite Movers has dismissed my claim on the grounds that I signed the contract on moving day. I feel this is an unacceptable response.

Not mentioned in my claim were the three pieces of broken particle board furniture, which have survived four full moves when I pack them myself. They are not part of my claim because PackRite Movers forces you to sign a contract that waives them of any responsibility if these items are broken.

Even if I do not receive a refund, it is my hope that this business is made to stop taking advantage of customers. I did not hire this company, and I would never hire this company based on customer reviews. (The Better Business Bureau even gives them an F-rating.) I was forced to use them because of the moving broker, Alliance Moving and Storage. It is my hope that Alliance Moving and Storage is made aware of these actions and that they think twice before hiring PackRite Movers again.

To anyone considering a moving broker: Don't hire one. They do not communicate effectively with the movers (we had numerous issues not mentioned here), and they put all responsibility on the movers. I work with contractors and subcontractors daily, and this type of service is unheard of. The contractor always takes responsibility for the subcontractor's actions, because they are the ones that hired them. Alliance Moving and Storage selected the cheapest mover, despite them having an F-rating and 1-star customer reviews everywhere.

I repeat, DO NOT HIRE PACKRITE MOVERS OR ALLIANCE MOVING AND STORAGE. You will be scammed, and be warned: https://www.alliancemoving.co/ is not the same company as http://www.alliancemoving.com/. This is not an error; it is a deliberate attempt to make you think they have a 5-star rating when they do not!! Despite making a complaint to the BBB, I will likely not get any money back.

Move size: 3 Bedroom Home Service cost: $6729

Official company response

Mrs Becker,

To address the claims individually, I will start with the deposit. The deposit is secured to solidify your dates, and disperse on necessary gas, labor and materials to commence the move. Also, a 26ft box truck depending on make, can fit upwards of 1800 cubic feet. You were advised based upon the quality assurance call, in which you stated an increase in items, the price would increase at pick-up, upon which you agreed. Furthermore, markings are displayed in the truck, so any customer may tangibly see the cubic feet of their load. We also, have multiple records of our customer service assisting you with any questions or concerns. We understand moving is stressful, and would like to ensure your satisfaction. If you have any questions please feel free to reach out.

Sonny Ducote
Aug 21, 2020
Long-distance move from Dublin, CA to Lexington Park, MD

Waiting and Waiting and Waiting.

Alliance Moving and Storage LLC were great in the beginning. They show you their awesome reviews on the DOT website and how bad the reviews are of other companies. What they are not showing you is that they have 0 trucks in their fleet, meaning the work is going to be subcontracted out to the lowest bidder, even if that company has been reported as a scam dozens of times across the internet.

First incident that happened was they subcontracted us out to State to State logistics (check these guys out, they are a laughable company at best and thieves at worst). These guys showed up late (7pm..)and didn't label anything of my stuff on the inventory sheet. They had me so busy signing paperwork, by the time I was done signing, they had loaded half of the boxes I had packed. Of course they uncharged me for "space" which I already knew was coming, I've moved plenty of times in the past and expected this, its kind of the norm. My stuff was picked up on 22 July was given a first delivery date of 27 July. I asked the subcontractor how long the stuff would take and was told 10-14 days.

Fast forward two weeks and its now the 3rd of August and I'm wondering when I will get a phone call. So to be proactive, I gave Alliance a call as they are the company I hired. I was told they could not get in touch with dispatch and they would call me back.. I never got a call back. Two days later I call, same thing. Another week goes by and now its been more then three weeks since my goods have been packed up. I give them a call again and its still "I can't get in touch with dispatch". I replied with "Ok, I'm going to get in touch with the police because I feel like my stuff has been stolen". Within 20 seconds I get a phone call back saying that they had gotten in touch with trucking company and that they will contact me to setup a delivery date.. Needless to say, this never happened. Days later I called back and was told that I would get a delivery on August 20 or 21. Its now August 21 and I've never received a call. When I called them to see if my stuff would be delivered, I was given the personal phone number to someone at State to State who got that we had his number. He informed us that our stuff would be delivered in 2-3 days and gave us another cellphone number of the "driver". The phone number of the driver is not answering.

I'm sure, like everyone else who gave bad reviews, that I will be blamed for the failure of this company. I'm also not sure when, if ever, I'll get my stuff back.

Move size: 2 Bedroom Home Service cost: $5682

Official company response

Sonny,

We understand moving is stressful, and we are sorry to hear about the experience you had. We are a broker, however we don't subcontract to the "lowest bidder". We work with reputable carriers, that have helped us serve hundreds of moves. Just like most companies people broker out jobs, when their trucks are not in the area. Due to the pandemic as well as Department of transportation guidelines, no pick-up or delivery dates are guaranteed. However, at the time of pick-up you had additional space required resulting in additional charges. These numbers were agreed upon prior to the commencement of the move. If you have any further questions do not hesitate to reach out to us.

Jenny Grant
Jul 27, 2020
Long-distance move from Garfield, NM to Florissant, MO

Awesome in my book!

Best removal company is Alliance Moving & Storage trust me. We used this company twice, after the first one went very well. I was not disappointed second time around. They were very polite and professional. Very skilled at bringing large furniture in and out. They were all very calm and courteous as well. Fantastic removal company and I must say who wants other companies when Alliance Moving & Storage is just a call away.

Move size: 1 Bedroom Home Service cost: $1380

Official company response

Thank you for the kind words !

Karol A Fecteau
Aug 12, 2020
Long-distance move from Michigan to Mississippi

Deceptive and unreliable.

Initial contact good. when I tried to recontact my salesperson, my email was rejected by receiver as blocked. I got nervous. Tried to call and phone disconnected. I booked with another company believing that I had been scammed. The Quality Assurance person for Alliance sent me a text 3 weeks before the scheduled move and I cancelled the move because I was already booked with another company. The day before my scheduled move, the scheduler sent a man to my home to do an inventory and tried to renegotiate a deal to undercut the mover I had scheduled after he told me that he was with the company I had actually booked for the move. At that point, I asked him to leave. The deception was incredulous. Be very weary. By the way, they kept my deposit, so I was scammed.

Move size: 1 Bedroom Home Service cost: $7800

Official company response

Ms. Fectaeu,

It was explained upon verification, and sent via e-mail to contact customer service for any questions regarding your move to ensure you get in touch with someone. As explained in your response, since we were not notified of your cancellation, our company followed all procedures to ensure a smooth move for you and your family ! Furthermore, the deposit became non-refundable as you never notified us of your cancellation, and the deposit had already been dispersed for necessary COVID precautions, as well as gas, labor,etc. The company who arrived to your house was not from us, as we cancelled our drivers as soon as we knew you cancelled. It's important to note, we received a verbal cancellation from you two days prior to the move.

Stephen Hannah
Sep 18, 2020
Long-distance move from Fort Myers, FL to Buffalo, NY

So good!

Use Alliance Moving & Storage if you care about service, time and efficiency. Use others if you care about paying super high prices and want broken furniture or plates. Everything did was professional and did with extra care. They was so great that my parents have decided to use them as movers too! I'd definitely recommend them to anyone near or far!

Move size: 2 Bedroom Home Service cost: $4752

Official company response

Stephen, we appreciate the review !

Neeta Misra
Aug 31, 2020
Long-distance move from New York to Washington DC

Nightmare left stranded on the day of my move.

I booked a move and my agent bill Duncan assured me I would have my movers come Monday between 9 and 11 am. Come Monday no movers I have called the sales agents Sierra and Nicole over 20 times all three people have refused to connect me to a manager. Now I am stranded. Maybe I can get a call from the supervisor ? A lot of stress loss of money and no delivery.

Move size: 2 Bedroom Home Service cost: $1800

Official company response

To Whom it May Concern,

This review has claims that are false. You signed the reservation for the days 08/31/2020 and 9/01/2020. We called to confirm your pick-up of 09/01/2020. At this time, you cancelled the move while our trucks were dispatched and on the way. Our company was able and willing to provide all services, and you cancelled prior to the expected receipt date of these services.

Scott Douglas
Sep 24, 2020
Long-distance move from Navajo, AZ to Wilmington, DE

Nothing was broken or damaged!

I moved a three bedroom family house from AZ to the main country and this company could't have been more helpful. The whole service from start to finish was excellent, and 1 happily made last minute changes and I thought went the extra mile to make the move work for us. Alliance Moving & Storage packed the whole house for us and they did it very efficiently and with no breakages, can't ask for more than that! Wonderful service and I would recommend to anyone.

Move size: 3 Bedroom Home Service cost: $6100

Official company response

Scott, thank you for taking the time to leave this review !

Ashok Barot
Sep 07, 2020
Long-distance move from Philadelphia, PA to Atlanta, GA

Worst Moving Company..

I was supposed to move on 7/5/20. The driver was supposed to come around 1 pm. He called and said he is running late and will be there by 4:30pm. I kept waiting and waiting. Finally he comes at 7:30 pm. He came by himself without any helpers. It was one bedroom apartment furniture. He looked at it and said he won't do it. It will cost me another extra $1500 cash to him. Also he doesn't have space in his truck. THEN HE TOLD ME THAT THE COMPANY IS JUST A BROKER. THEY DONT DO ANY MOVING . THEY SUB CONTRACT WITH OTHER DRIVERS. I was never told about it. Then he told me to cancel the contract with the company and pay him $5000 cash so he can come back on Tuesday and do the moving. I REFUSED SO HE LEFT. Next day I called the company and left massage but no answer.

I called 3 days in a row to talk to the owner of the company. I sent an email. No body ever called me.

THIS IS THE WORST COMPANY EVER I HAVE MOVED IN 30 YEARS. PLEASE STAY AWAY FROM THEM. THEY WILL TALK VERY SWEET BEFORE YOU SIGN THE CONTRACT. AFTER WARDS YOU CANT EVEN TALK THE SAME AGENT. I GUESS HE GOT HIS COMMISSION AND LEFT.

I HAVE BEEN ASKING FOR THE REFUND FOR FEW MONTHS NOW BUT THEY ARE NOT RESPONDING. THEY HAVE NOT PERFORMED THE SERVICE SO THEY SHOULD REFUND MY HARD EARNED MONEY.

I wish I can give them 0 stars.

Move size: 1 Bedroom Home Service cost: $1750

Official company response

To Whom it May Concern,

We are sorry to hear about the stress this situation has caused you. Upon investigation of this claim, there was a revision on site, due to additional items as well as packing. The claims about the driver are false, as we have spoken to the owner of the receiving company. Furthermore, any delays were due to State restrictions during the pandemic. We offered to assist by sending a new driver, however you declined. All of our services were rendered.

Daniel Lee
Sep 09, 2020
Long-distance move from Edison, NJ to Melissa, TX

Avoid at All Costs.

THIS COMPANY IS NOT A MOVING COMPANY. THEY ARE ONLY THE MIDDLE MEN.

This has to be the worst moving experience I have ever had. To begin with, the total cost came out to $4100, after being quoted $2900. My stuff was picked up on August 21st with an ETA between Aug 25th and Aug 31st.

It is now September 9, and after 6 phone calls asking where my stuff is, I still have not received a response. The only thing anyone tells me is that they'll call me back, and no one ever does. This is because they ARE NOT THE MOVING COMPANY. If they can't get in touch with the actual moving truck, they have ZERO ability to get any updates for you.

DO YOURSELF A FAVOR AND GO WITH AN ACTUAL MOVING SERVICE WITH THEIR OWN TRUCKS.

Move size: 1 Bedroom Home Service cost: $4110

Official company response

To Whom it May Concern,

Thank you for taking the time to outline your concerns. Its always a blessing to know where we can improve. We spoke to you at the time of pick-up, and there was a significant increase in items. This resulted in the additional charges. All charges agreed upon prior to the commencement of the move, to ensure your understanding and satisfaction.

Chris Ellefson
Sep 29, 2020
Long-distance move from Hemlock, NY to Gary, IN

A Class Movers.

I called Alliance Moving & Storage for a short notice move. They were able to do and sent a quote right away. My moving team was one of a kind they are probably the most professional and hardest working team I've ever seen. They had me moved in below the estimated time, and even assembled all my beds. Incredible customer service from start to finish.

Move size: 3 Bedroom Home Service cost: $7163

Official company response

Thank you so much !

Catie Knight
Oct 09, 2020
Long-distance move from Farmington, ME to Clarksville, TN

I thank these people lots of time.

I have been moving a lot because of my work as I am an artist and my last 4 moves were depressing. My office colleague told me to try Alliance Moving & Storage. It was amazing. People came, helped me pack my stuff and loaded the household to the truck. I had a lot of painting and paint stuff which should be taken care of. Best part was that they moved it from the truck to my new home also. It was a remarkable experience.

Move size: Partial Move Service cost: $4063

Official company response

Thank you for kind the review.

Dawn Kessler
Oct 10, 2020
Long-distance move from White Marsh, MD to Shrewsbury, PA

Not a trustworthy company!

I called this company about 2 1/2 weeks before we moved, they offered great service until I gave my $1,155 deposit. I was advised that we had a 2 day window & would be called 24-48 hours w/ our move time. I advised the sales rep. That we had to be out of our home by 10/01/20 since we were going to settlement early in the morning, and the buyers had their walk through at 6:00 pm. I started calling the company the Monday before my move which was a Thursday, I was assured that I would receive a call as to my move window. I never received a call, I started calling, emailing and texting 2 days before my move, still no one would give me a time frame! Long story short our movers NEVER came, he called me at 9:45 pm 10/01/20 and said he was in New Jersey and had just received the information about my move 20 minutes before calling me! He said that it was late and did I want him to come, I was very upset and nervous that this was a scam to rob us as we were initially advised by our sales person that the movers will not move in the dark! This mover told me I had to have cash when he arrived ! Keep in mind we were supposed to be out of our house by 5 pm that day and he didn’t even call till 4 hours and 45 minutes later! We had to incur rent back fees, our settlement was in jeopardy of being delayed! Once you give this company you are not able to get anyone on the phone, they play games with your move, in the hopes you will cancel and go with another company, then they lie and say the movers came to your location and you refused the move, this is what they said to Me! I want my refund of $1,155! Vicki and Holly both say they are managers , they refuse to hear what you have to say, I have requested to speak with the owner of the company & get no reply’s. They have blocked our phone numbers and accused us of harassing them because we call to speak with someone in charge and to get our refund! I will be filing suit for my refund along with the emotional distress this has caused our family! This companies reps will lie and tell you whatever you want to hear to get you to give a deposit, DONT DO IT!! This is not even a moving company which I was not aware of!,, they coordinate moves with other moving companies! Please do your research, look up this company and the owner!! Also in their cancellation request, it states that you can’t post bad reviews, or file a complaint ?? Or it will delay your refund!! They obviously must have a lot of complaints to note that! They refused my refund and are lying saying the movers showed up! If they did show up why would I have had to hire a new company that my Agent had to line up so I could go to settlement!

Move size: 4+ Bedroom Home Service cost: $1155

Official company response

Mrs. Kessler,

We have spoke to you on numerous occasions about this complaint. If we are ever in the wrong will we always honor the customer. However, our driver's arrived on site and you sent them away. Furthermore, you were advised a refund will not be issued as per all phone calls and emails confirming every date and time.

Kevin York
Oct 06, 2020
Long-distance move from Maricopa, AZ to Altoona, PA

Had a great experience.

They gave me a great price, and the three guys he sent were very professional. Excellent and pleasant crew leader and crew. Very careful with items during packing and quick and efficient.

Move size: 2 Bedroom Home Service cost: $3926

Thumbnail photo by Kevin York of Alliance Moving & Storage LLC
Official company response

Kevin, thank you for giving us the opportunity to service your move !

Carla Moran
Sep 14, 2020
Long-distance move from Orlando, FL to Bronx, NY

They were great.

Finally a moving company that simply gets you moved from one place to another, without any drama. They clearly state their prices set expectations up front and then follow through. We moved my parents out of a large house, and they were courteous, careful, and had regard for all their personal belongings. In fact, they completed what should have been a 2 day move in one day.

Move size: 2 Bedroom Home Service cost: $4800

Official company response

Carla, thank you for takin the time out to leave this review !

Marilyn Fry
Sep 28, 2020
Local move within Wyoming

Scam.

My husband and I called and spoke to a salesman who convinced us to book with Alliance Moving and Storage. I wasn’t sure of what date I wanted to move but I told them anytime after July 19, 2020. He said how about the 25th(Saturday)? I said let’s make it more like Sunday so my husband could drive 5 hours to help me out. They said they had a truck in the area and could pick up on 25th. We agreed and paid them 1/3 of the overall price of $6400.

The next day we called them back to cancel because we found a better deal. They canceled the job but they said that they didn’t have to give us our money back because it was canceled within 14 days of the pickup date, according to their contract. We kept calling and writing emails and they kept making us think that they would refund the down payment. But the never payed us, even though we canceled the day after the initial contact. Please don’t use Alliance Moving and Storage. They knew what they were doing when they suggested the moving date and then scammed us out of $1941. Not easy money that was needed to move.

Move size: 4+ Bedroom Home Service cost: $6400

Official company response

Ma'am,

No one scammed you out of money. You elected to pick those moving dates, as well as signed for them on the contract. When you called us back, you said simply you were not moving anymore, not that you had found a better deal. In our contract when booking so close to a move date, funds are immediately dispersed for labor, materials, trucks etc. Thats why the deposit was non-refundable. All terms were made clear as evidenced by your signature on the document.

Danielle Nichole Mcdaniel
Oct 23, 2020
Long-distance move from Bonita Springs, FL to Fresno, CA

Very organized and would use them again.

I recently moved and like many others I thought I would be able to do everything on my own. But after seeing how long it took me to pack I knew it would not be possible to load a truck by myself as friends were busy. I called Alliance Moving & Storage last minute and they came out the next day no problems at all. Moving day comes the guys were at my place ready to go.

Move size: 2 Bedroom Home Service cost: $1866

Official company response

Danielle, We appreciate the time you took to acknowledge our services !

Melissa Hofer
Oct 14, 2020
Long-distance move from Kearsarge, MI to Rockford, IL

They took upkeep of everything!

They got to the mansion on clip and got right to work hauling our 12 senses of thing and packing material the truck. and provided us with quick and efficient servicing . All our things were handled with guardianship - not a scratch on anything. They dis-assembled our seam frames and re-assembled them when we got to the household . We moved with them and they were everything that I hoped they would be. Fast , professionals and affordable. The mover were on time, finished the move earlier than estimated, so our final bill was lower than the initial citation. Everyone was friendly and really worked hard, Awesome guy !!

Move size: 3 Bedroom Home Service cost: $5542

Official company response

Thank you for the kind words, and acknowledgement of our services !

Robert E Gray
Nov 07, 2020
Long-distance move from McHenry, MS to Lewisburg, OH

We could not have been more pleased

We contacted Alliance Moving & Storage for our move based on the reviews we saw here. Our initial contact was with Ashley who visited our home and was thorough n her estimate and provided tips for packing. She was quick to answer questions as we prepared for our move. Moving day, 4 men from Alliance Moving arrived. They worked hard and took the utmost care in packing some of our larger items. True professionals. Without question, we would recommend them.

Move size: 2 Bedroom Home Service cost: $4427

Official company response

Mr. Gray, We appreciate the positive feedback !

Tommy Perez
Nov 07, 2020
Long-distance move from Hernando, FL to Brownsville, MN

I recommend them and will also use them again

I had a very good experience with these guys Mike, Gary, and Frank from Alliance Moving & Storage who were on time. The move itself took a little longer than anticipated because they took the time to wrap my paintings individually, but I didn’t mind. They didn't rush through it and I felt comfortable that my belongings were safe and not going to get damaged. This is the first time I have used a moving service, and I happy to with that.

Move size: 2 Bedroom Home Service cost: $2900

Official company response

Thank you Sir for taking the time to acknowledge our services !

Jean Bonilla Perez
Nov 09, 2020
Long-distance move from Amherst, CO to Brooklyn, NY

Alliance Moving & Storage were great!

They were recommended by a friend, and I would recommend them to anyone. My crew of Mike, Carl, and Paul were fantastic. They were on time and very efficient. They actually took less time than what I was prepared to pay for so to me it felt like I saved even more than I would have. They were great, super friendly and careful with everything. I would definitely use them again in the future.

Move size: 3 Bedroom Home Service cost: $5800

Official company response

Thank you for leaving the kind review !

Catania M Gregory
Nov 03, 2020
Long-distance move from Clinton, MD to Gretna, VA

Alliance Moving and Storage

This is THE WORST company by far I have ever dealt with.

https://www.alliancemoving.co/

PLEASE -**Do NOT give them your business. If I could have selected a NEGATIVE review that would have been too good.

1. They provided a quote without ever coming to see what was being moved.

2. They took a large deposit, upfront -more than a thousand dollars.

I would not have minded either of these actions if they actually did what they said but they did not follow thourough with the move,refused to make adjustments and would NOT return my deposit.

It took days to get them to pick up the phone and I was kept on hold for hours. The only time they responded was when I sent an email saying I wanted to move to another date at which time they responded telling me my price was even higher than initially quoted. When I finally got service to answer the phone and get me to the person over my move I was sent to a rude unprofessional named [NAME EDIT] ([NAME EDIT]) 248-212-0025 ext #560. He actually hung up on me when I asked him why he wasn't returing my deposit. And he laughed and told me good luck trying to get my money back.

I am seeking the help of a lawyer to recoup what I can get.

Please DO NOT patronize this sham of an operation!

Move size: 2 Bedroom Home Service cost: $663499

Official company response

To Whom it May Concern,

In your contract you sign and agree to waive a visual estimate in side the home. We did not refuse to adjust your move. We refused to adjust your increase in items without compensation. The reason for this, is when a move increases additional labor, materials are required. The deposit is non-refundable as you elected to cancel prior to expected receipt date of service.

Drew Herdman
Nov 04, 2020
Long-distance move from Reddick, FL to Philadelphia, PA

Best movers in Florida ever!

No one else has come even close. They called before they arrived, which was right on time. They were organized, very polite and friendly. The job was completed quickly and efficiently (way faster than we ever expected). And, they took great care to make sure nothing was damaged. These people were the ultimate professionals and their fee was very reasonable. Very highly recommend!

Move size: 2 Bedroom Home Service cost: $2800

Official company response

Thank you drew !

Kris Militano
Nov 05, 2020
Long-distance move from Beaumont, CA to New Rochelle, NY

Great experience!

I don't know where to begin but we moved from the CA to a storage facility. Steven and his guys Peter and Larry were professional, friendly and they moved fast and did not charge us for time when they took a break. They were pleasant and fun and made a stressful day easier. They packed all our stuff safely into one storage unit even though no one thought it was possible. The price was fair and I can't say enough about these three men.

Move size: 3 Bedroom Home Service cost: $5375

Official company response

Thank you for the kind words !

Not showing 154 filtered reviews.

These reviews are the subjective opinions of MoveAdvisor members and not of MoveAdvisor itself.

Company Info

Deerfield Beach,Florida Map
Explore more Florida movers
See more moving companies in Deerfield Beach, FL

Alliance Moving & Storage LLC has registered their account, so they will be able to see and respond to your reviews publicly.

Their address is 450 Fairway Drive Suite 103, Deerfield Beach, FL, 33441, but movers usually cover a much larger area.

Company Notes

Alliance Moving and Storage is a long distance, full service moving company. We pride ourselves on professionalism, customer service, and our reputation ! We emulate our company model on being the "safe way home" !

Licenses & Certificates for Alliance Moving & Storage LLC

Companies that transport household goods within Florida like Alliance Moving & Storage LLC have to register annually with the Department of Agriculture and Consumer Services. The Bureau of Compliance is the responsible regulatory authority that manages intrastate movers. Movers should be registered with the FMCSA to operate interstate.

To legitimately perform interstate moves, moving companies must be registered with the FMSCA (Federal Motor Carrier Safety Administration). Click on the Alliance Moving & Storage LLC license numbers for the government record information:

ICC MC number: 1018040
(Interstate Commerce Commission Motor Carrier number)

US D.O.T.: 3241129
(US Department of Transportation number)

Local State License: not provided

Want more detailed information on licenses? See our detailed guide on moving company regulations here.

What is Alliance Moving & Storage LLC cost for interstate moves?

From 9587 reviews of people moving long ditance, we concluded that the market average costs are around $4866 when moving long-distance.

For Alliance Moving & Storage LLC, we estimate that their average long-distance moving costs will be around $4253, based on 345 long distance moving reviews.

This could mean that long-distance moving services costs of Alliance Moving & Storage LLC for moving between states is cheaper with about 13% from the market average.

Note that these long-distance moving prices vary from the prices you will get if you contact the company, since these costs are extracted solely from reviews data and not the moving company. In addition, move prices can vary greatly because of factors like shipment size and distance between locations as well as supplemental services like packing and assembly. This is why you should compare competing moving quotes from licensed movers with our tool here.

Average service costs information

We generate average normalized moving cost based on information submitted by people who have reviewed Alliance Moving & Storage LLC. Take note that these prices may vary from the prices you will get if you contact the company, since these costs are based on reviews data and not the movers themselves. Please note that move prices can vary greatly based on factors like home size and distance between locations as well as supplemental services like packing and assembly.

The market averages are generated from reviews on our review sites from the last 3 years. To get more precise moving quotes, please consider using our moving estimator.

Community testimonials, ratings and consumer reports on Alliance Moving & Storage LLC - a professional company located in 450 Fairway Drive Suite 103, Deerfield Beach, FL, 33441. Discover Deerfield Beach, Florida moving companies.

*MoveAdvisor may not be affiliated with Alliance Moving & Storage LLC and the estimates may be provided from other professional movers in our network.

Do you need help with your upcoming move? Call now (800) 989-8833 (800) 989-8833
Get a free quote and moving consultation. We are available 24/7.
Find Movers
Quote by Phone
Get a Quote
Click to call (800) 989-8833*

*At MoveAdvisor we will connect you with a professional moving company. Please note that we may not be affiliated with Alliance Moving & Storage LLC and you may be speaking with another licensed provider.

Best movers nearby